Пам'ятаєте «бородату» загадку про те, що ви запалите, коли заходите в темну кімнату із сірниками в руках? В автомобілі роль сірників відіграє котушка запалювання. Неважливо, їздите ви на бензині чи перевели машину на газ. Двигун запускає в роботу котушка, яка запалює паливну суміш.
Перевірка котушки запалювання – робота для професіоналів
За принципом роботи деталь нагадує трансформатор із двома обмотками. Завдання пристрою – підвищити номінальну напругу в 12 V до появи іскри у свічці. Далі дія розвивається за принципом доміно: бензинова суміш запалюється, імпульс запускає поршні, колінвал починає обертатися, авто їде.
Без цього елемента не обходиться жодний з блоків запалювання:
- електронний;
- контактний
- безконтактний
Чому запалювання виходить з ладу
Виробники визначають ресурс котушки кілометражем. Стандартний показник – 50–80 тис. км. Але чітких правил немає: на одних авто елемент безвідмовно працює і з великим пробігом, іншим перевірка модуля запалювання потрібна раніше за 50 тис. км.
Поширені причини несправності котушки:
- природна спрацьованість деталі;
- серйозне перевантаження елемента;
- перегрівання;
- потрапляння вологи на корпус або всередину пристрою.
Як визначити поломку, не заглядаючи під капот
Щоб зрозуміти, що запалювання «барахлить», не потрібен професійний досвід в автосервісі. Типові симптоми помітить навіть водій-початківець.
Як проявляється несправність:
- стартер працює, акумулятор заряджений, а мотор не запускається;
- тиснете на газ, а движок працює нерівномірно, «захлинається»;
- не всі циліндри працюють або запускаються з перебоями – мотор троїть; проблема проявляється сильніше, коли на вулиці високий рівень вологи або йде дощ;
- швидкість набрали, перемикаєтеся на підвищену передачу і відчуваєте ривки;
- у холодну погоду відчуваються перепади в роботі двигуна; коли мотор прогрівся, неполадки стають меншими, але не зникають;
- з'являється відчуття, що машина розганяється із зусиллям, ніби хтось притримує авто;
- на передній панелі спалахує сигнальне повідомлення check engine.
Чим небезпечне непідготовлене втручання
Перше бажання при появі проблем – підняти капот і розібратися, що не так. Проте, якщо ви не професійний автомастер, не гарячкуйте.
Щоб визначити точну причину, потрібна спеціальна діагностика котушки запалювання. Названі симптоми є характерними для інших елементів блоку запалювання, наприклад для розподільника. З'ясувати, що справа саме в котушці, допоможе тестування в сервісі.
До того ж самостійне від'єднання контактів від свічки запалювання загрожує двома серйозними проблемами: є ризик отримати удар струмом і спалити котушку, збільшивши напругу на вторинній обмотці.
Як перевіряють іскру на СТО
Електроніка, яку встановлено на сучасних авто, – справа тонка, і розібратися в нюансах роботи зможе тільки професіонал. «На око» проблеми не визначиш, потрібна точна діагностика.
Для цього у VipGaz Center використовується:
- автоматичне тестування модуля запалювання;
- діагностика тестером;
- перевірка на стенді.
Плюс професійної діагностики – комплексне вивчення проблеми, яке виявляє стан кожного елемента. Спеціальна апаратура допоможе визначити характер несправності й провести ремонт котушки запалювання або замінити зламану деталь на нову.
Одна несправність тягне за собою поломку інших елементів запалювання, і в результаті призводить до втрати ходових якостей автомобіля. Не чекайте, поки машина затихне «намертво» і буде потрібно викликати евакуатор. Приїжджайте в автосервіс самі, і майстри на місці приведуть систему запалювання «до тями».
Вартість перевірки системи запалювання – від 200 грн.