Встановлення ГБО на Suzuki Grand Vitara
На Suzuki Grand Vitara встановлено ГБО Elpigas Italia з балоном на 50 л.
Модель оснащують живучими моторами, для яких 300 тис. км пробігу – далеко не межа. Особливо якщо підкинути кільця на рубежі 200–250 тис. км і замінити ланцюг на 100–140 тис. км.
Остання умова – регулярне доливання масла: двигуни схильні до надмірної його витрати; мотористи рекомендують тримати рівень біля верхньої риски масляного щупа через конструкційні особливості блоку циліндрів і місця розташування датчика.
4-циліндрові мотори відрізняються підвищеним бензиновим апетитом, тому що слабенькі для повноцінного позашляховика, і щоб отримати адекватну динаміку, їх доводиться крутити. А V6 ненажерливі самі по собі через застарілі конструкції.
В обох випадках перехід машини на пропан – єдиний спосіб знизити витрати на паливо.
Ставимо газ на Гранд Вітара: нюанси
Мотори вельми чутливі до порушень впорскування. Струшування на холостих, зниження потужності та палаючий check-engine – це ненормальні явища.
Тут важливо правильно врізатися в колектор, підібрати оптимальні за швидкістю форсунки, звернути особливу увагу на діаметр жиклерів, але головне – не можна обмежуватись автоналаштуваннями паливної карти.
Точне регулювання доводиться робити під навантаженням із застосуванням діагностичного софта, щоб одразу виявляти некоректну роботу мотора. Якщо допустити навіть незначні помилки в комплектації та подальшому налаштуванні обладнання на цій моделі, то першими підгорають клапани. Причому відбувається це вже після 30–40 тис. км.
Ще один захист клапанів – варіатор КВЗ. При переведенні Сузукі Гранд Вітара на газ без корекції запалювання не обійтися.
Через фізичні відмінності пропану і бензину порції палива на їх основі згорають неоднаково – у бензоповітряній суміші полум'я поширюється швидше. На практиці це означає, що при відкритті випускних клапанів процес горіння газоповітряної суміші триває.
Унаслідок цього паливо не встигає віддати всю енергію і вилітає разом з відпрацьованими газами. Звідси зниження потужності і збільшені витрати пропан-бутану. Крім того, клапанні тарілки отримують термоудар. Адже вони вже відірвалися від сідел, і температура розподіляється по тілу клапана нерівномірно.
Насамперед страждають краї тарілки, що потім переростає в явище, яке мотористи називають прогаром клапанів.
Про систему запалювання і ГБО
Коли машина переходить на пропан, система запалювання продовжує працювати у штатному режимі. Якщо встановити варіатор КВЗ, то кут запалювання можна відкоригувати в бік раннього моменту. Тобто іскроутворення, а отже, і займання порції палива в циліндрі відбуваються на мить раніше.
Цього гандикапу вистачає, щоб до випуску процес згорання завершився. Згоріле паливо встигає віддати всю енергію – ККД двигуна підвищується, економічність зростає.
Дію варіатора КВЗ водій відчуває відразу.
Ефективність пристрою підтверджується графіками діагностики. Прилад не входить до числа обов'язкових елементів для ГБО Сузукі Грант Вітара, тому що є комплектації газового обладнання, де обходяться без нього. Детальніше про це дізнавайтесь у наших консультантів.
Ще установки на Suzuki