Встановлення ГБО на Toyota Rav 4

Машина йде з «четвірками» на 2 та 2,5 л, які також зустрічаються на моделях «Лексуса». На равівські движки ставлять устаткування 4-го покоління і вище. Крім того, в моделях пластиковий колектор, тому 2-ге покоління не підійде.

З особливостей мотористи вирізняють фірмову систему зсуву фаз газорозподілу VVT-i, що ускладнює регулювання теплових зазорів клапанів, і збільшений хід поршнів. У першому випадку уваги періодично вимагає муфта газорозподільного механізму, що видає неприємний шум при зношуванні.

Що стосується «довгохвостих» ДВЗ, то їх нелюбов до високих навантажень проявляється і тут: мотори не люблять позамежних обертів, але чудово працюють на низах. Двигуни чудово підходять для розміреної їзди.
Моторесурс перевалює далеко за 300 тис. км, тому те, що виробник заявляє про їх неремонтопридатність, автовласників мало хвилює. Наше завдання – щоб робота на пропані не призвела до передчасного спрацювання агрегату. Так і станеться, якщо слідувати нашим рекомендаціям.

ГБО на РАВ 4: VVTi та газ

Хоча екстраординарних вимог до елементів газового обладнання немає, ми рекомендуємо включати до комплекту швидкі та продуктивні форсунки. Їх використання є особливо виправданим при їзді на підвищених обертах.

Справа в тому, що алгоритм VVT-i передбачає відносне зменшення часу відкриття впускних клапанів з підвищенням обертів ДВЗ. Щоб не виникало дефіциту палива в газовому режимі, а машина несанкціоновано не переходила на бензин, газові форсунки повинні справлятися з подачею пропану в необхідній кількості. Запас продуктивності у 20% у поєднанні з високою швидкістю спрацьовування штока забезпечують безперебійну подачу газу до циліндрів у всіх режимах.

Доцільно також застосовувати варіатор КВЗ, і ось чому

Механізм VVT-i потурбується про своєчасне відкриття клапанів, але на іскроутворення він не впливає. Тим часом, характер згорання газової паливної суміші відрізняється від бензину – пропан горить довше.

Варіатор відкоригує кут запалювання в ранню сторону. Цього достатньо, щоб порція палива в циліндрах встигла повністю згоріти. До моменту відкриття випускних клапанів у камері залишаються лише відпрацьовані гази.

Крім збільшення ККД мотора, варіатор ще й збереже клапанні тарілки від термонавантаження.

Пристрій не входить до обов'язкової комплектації, але ми завжди рекомендуємо, щоб устаткування ГБО на Тойота РАВ 4 додатково комплектувалося варіатором. У поєднанні з точними регулюваннями його застосування дає позитивний ефект.

Налагодження та обслуговування обладнання

Після монтажу апаратури машину заганяємо на ходовий стенд. Мета – досягти злагодженої роботи газобалонного обладнання зі штатними системами. На стенді відтворюють реальну експлуатацію і тут же вносять зміни в паливну карту.
Діагностичний комп'ютер фіксує, наскільки дані, що вводяться, є коректними.

Далі система не вимагає втручання. За водієм залишається вчасно заправлятись і періодично заїжджати на планове ТО. Міжсервісний інтервал становить 10 тис. км. Приблизно до 100 тис. км пробігу сервіс полягає в заміні фільтрів та огляді системи.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz