Встановлення ГБО на Citroen C4 1.6

Встановлено ГБО:
Італія
Elpigaz
Італія
4

На  Citroen C4 1.6 встановлено ГБО Elpigaz Comfortline+Barracuda з балоном на 54 л.

Двигуни моделі умовно можна розділити на два покоління: серія TU – власна розробка концерну PSA Peugeot Citroën і з 2008 р на машинах, що розробляються спільно з інженерами BMW, – мотори серії Prince (EP для C4), які зараз випускаються на окремому заводі. «Принци» ставлять практично на всі компактні автомобілі автоконцернів, які брали участь в розробці. Співпраця з баварцями втілилася також в створення компактного трьохциліндрового агрегату серії PureTech, яким оснащується останнє покоління C4. До нас в країну такі авто офіційно не поставляються, а завозяться в приватному порядку.

Якщо говорити про чистокровних «французів», то за цими моторами закріпилася добра слава – движки не створюють проблем автовласникам. А ось баварські мотори, як прийнято називати Prince і PureTech серед автовласників, вимогливі до сервісу і якості ПММ і мають ряд нюансів. Установка ГБО на Citroen C4 ніяк не погыршуэ існуючий стан речей, а в деяких випадках газ на Сітроен с4 сприяє збільшенню ресурсу ДВЗ, тому що пропан-бутан на відміну від бензину неможливо розбавити іншим вуглеводнем, і його октанове число залишається стабільним. Газове паливо згорає без нагару, який часто якраз і стає причиною передчасного зносу двигуна.
 
З інших нюансів виділимо проблеми з ГРМ: у «французьких» двигунах, де застосовується ремінний привід, рекомендуємо міняти ремінь частіше, ніж пропонує автовиробник, – заміну краще проводити кожні 80 тис. км пробігу. Мотор BMW – з ланцюговим приводом і вимагає ще більше уваги через проблеми з натягом ланцюга. Тому кожні 40-50 тис. км пробігу потрібно проводити ревізію і перевіряти натяжку центрального болта. Коли Citroen C4 на газу, то можна поєднати цю сервісну операцію з плановим ТО газобалонного обладнання.
 
ГБО на Citroen C4 1.6
 

Установка ГБО на Сітроен С4: комплектація

На автомобілі С4, незалежно від року випуску, ставляться системи під пропан-бутан виключно 4-го покоління  розподілене уприскування газу. Більш того, щоб в процесі експлуатації не виникали помилки бортового комп'ютера (БК), рекомендуємо не застосовувати базові комплектації. До слова, «баварські» мотори оснащуються фірмовими системами BMW (Velvetronic і VANOS), тому ставити бюджетні комплекти тут не можна. Те ж саме стосується газових форсунок.
 
Потрібні газові системи, здатні працювати з бездросельними моторами, і хоча в двигунах серії Prince дросель є, але сама наявність електронних систем управління фазами газорозподілу і підйомом клапанів передбачає використання просунутого ГБО на Citroen C4. В іншому випадку Сітроен С4 на газу доставить своєму власникові чимало клопоту. Та й задоволення від їзди на пропані ніякого  машина стане тупити, хоча при цьому витрата палива буде підвищена.
 
Однак поспішаємо заспокоїти автовласників: преміальне газобалонне обладнання ставити сюди зовсім не обов'язково.
 
Можна обійтися комплектами середнього цінового сегмента з універсальними прошивками електронного блоку управління (ЕБУ). Адже і мотори серії TU, і EP мають інжекторну систему подачі палива. Після монтажу таке обладнання доналаштовується під конкретний автомобіль – прописується паливна карта, яка прив'язана до бензинових налаштувань. Також з коефіцієнтом корекції встановлюється час вприскування для кожного режиму експлуатації.
 
Алгоритм роботи ГБО на Сітроен С4 наступний: запуск і прогрів ДВЗ виробляються в штатному режимі – на бензині. При досягненні температури охолоджуючої рідини (ОР) 40°С вмикається газ. На Citroen C4 газовий режим працює аж до 4000 об./хв. При підвищених обертах двигуна електроніка перемикає машину назад на бензин. Все-таки пропан-бутан – це паливо для звичайної цивільної експлуатації, а не для гонок. Мета газифікації автомобіля  економити гроші власника.
 
Зовсім інакше справа йде з моторами серії PureTech. Для агрегатів з прямим уприскуванням призначаються спеціальні комплектації газобалонного обладнання, які враховують особливості конструкції уприскування. Нагадаємо, що бензинові форсунки на безпосередніх двигунах розташовані в голівці блоку циліндрів (ГБЦ), а не в колекторі, як у традиційному інжекторі. Якщо подачу бензину припинити, то форсунки вийдуть з ладу через температуру. Щоб цього не сталося, установка ГБО на Сітроен С4 комплектується спеціальною програмою, здатною управляти спільним (поперемінним) уприскуванням пропану і бензину.

Як працює газ на Сітроен С4 з прямим уприскуванням?

Холодний пуск і прогрів протікають на бензині. Однак при переході в газовий режим подача бензину на форсунки не припиняється, а скорочується  ЕБУ періодично включає бензиновий режим, щоб прокачати через форс порцію палива. Відбувається це миттєво і непомітно для водія, тому таку систему часто називають спільним уприскуванням. Через бензофорсунки в циліндри подається рівно стільки бензину, скільки необхідно для їх охолодження. Решта заміщається пропан-бутаном.
 
Частка газу в загальному споживанні пального переважає і досягає 90% при нормальній експлуатації.
 
Однак з ростом оборотів двигуна газова складова зменшується, а бензинова  зростає, аж до повного переходу на бензин, якщо стрілка тахометра досягає червоної зони. Відзначимо, що установка газу на Citroen C4 з прямим уприскуванням обійдеться автовласникові дорожче через персоніфіковану програму управління спільним уприскуванням. Проте, альтернативи тут немає, хіба що ставити LPI-систему, але обладнання під «рідке уприскування» пропан-бутану коштує ще дорожче, а значить, окупатися буде довше.
 
ГБО для інжекторних «французів» окупається вже через 15-20 тис. км пробігу. Витрата пропану при цьому на 15% вища, ніж бензину. Однак газове паливо коштує в середньому в два рази дешевше, і цієї різниці в ціні з лишком вистачає, щоб за весь термін служби газобалонного обладнання вкладення в газифікацію окупилися 5-6 разів. Ресурс основних агрегатів газового комплекту перевищує 100 тис. км. пробігу, а в деяких випадках досягає 250-тисячного рубежу.
 
Точніше підрахувати, як швидко окупиться установка газу на Сітроен С4, можна за допомогою нашого газового калькулятора. Питання за цінами комплектів і комплектації для конкретної модифікації авто задавайте нашому консультанту.

 

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz