Встановлення ГБО на Subaru Impreza

Subaru Impreza

  • об'єм 1.5
  • 4и циліндровий двигун
  • механічна коробка передач

Встановлене гбо на Subaru Impreza:

  • редуктор BRC
  • форсунки BRC
  • газовий комп'ютер BRC plug & drive
  • балон тороїдальний Atiker на 43 л.
  • мультиклапан Tomasetto
  • система змазки клапанів Flashlube

Незважаючи на невеликий модельний ряд, марка «Субару» давно відноситься до розряду культових виробників. В принципі, однієї «Імпрези» на конвеєрі вистачило б, щоб роздобути цей статус. Звичайно, субаристи (субароводи)  це особлива категорія автолюбителів, у яких в жилах тече високооктановий бензин. Однак традиційно підвищений апетит субарівских моторів і ціни на наших заправках змушують і їх дивитися в бік газового палива. У свою чергу, відзначимо, що Subaru Impreza на газу відчуває себе чудово.

Відразу поспішаємо осадити любителів гонок, поки вони не зникли за горизонтом: поганяти на пропан-бутані не вийде, хоча октанове число у нафтового газу цілком підходяще. Більш того, ті обороти, на яких субарівські «четвірки» видають максимальний крутний момент і граничні кінські сили, для газового режиму недосяжні. Газ на Субару Імпреза ставлять, щоб економити, а не для занять автоспортом. Коли потрібно «пришпорити коней», газовий режим відключається електронним блоком управління газовою установкою (ЕБУ).
 
ГБО на Subaru Impreza

Установка ГБО на Subaru Impreza: нюанси

Модель оснащується опозитними «четвірками» на 1,5, 2,0 і 2,5 літра в залежності від року випуску і модифікації. У них є спільна риса –  підвищена витрата палива, якщо порівнювати з двигунами конкурентів такого ж обсягу. Це пов'язано з повнопривідною трансмісією і особливостями уприскування  паливна суміш на субарівських ДВЗ завжди трохи перезбагачена. При газифікації цей момент слід враховувати, тому що бідна суміш призведе до прогару клапанів і несправностей каталізатора і турбіни (при її наявності) вже через 5-7 тис. км пробігу, а може і раніше. Ефект такий же, як і при заправці «лівим» бензином.
 
До слова, до якості ПММ ці мотори дуже чутливі. Нагар, закоксованность кілець, а слідом і «масложор» – часті явища.
 
Газ на Subaru Impreza здатний позбавити від подібних неприємностей: пропан-бутан хоча і не позбавлений домішок, проте вони згорають в циліндрах без сліду. При газифікації на перший план виходить те, наскільки вдало підібрана установка ГБО на Субару Імпреза. В першу чергу це стосується головних агрегатів газобалонного комплекту  газових форсунок і редуктора-випарника. Форсунки підбираються до конкретної модифікації двигуна за двома параметрами  продуктивності і швидкості спрацьовування. Вкрай бажано, щоб газофорси не поступалися за цими показниками бензиновим аналогам.
 
Недостатня потужність означає збіднення суміші, а надто повільні форсунки не зможуть дотримуватися налаштувань в паливній картці – клапан просто не буде встигати завершувати цикл відкрити/закрити і зависне у відкритому положенні. Природно, в такій ситуації Субару Імпреза на газу нормально не поїде, а підвищена витрата пропану помітно відсуне поріг окупності.
 
При виборі редуктора-випарника дотримуються принципу: + 20% запасу потужності до характеристик мотора.
 
Крім того, установка ГБО на Subaru Impreza повинна комплектуватися ЕБУ і програмою управління газовим уприскуванням з розширеним діапазоном настройок  чим більше регулювань, тим точніше уприскування. Це у випадках, коли прошивки універсальні і вимагають доналаштувань. Якщо застосовується преміальна апаратура з персоніфікованою програмою вприскування, то додаткових регулювань не буде потрібно. Завдання налагоджувальника  вибрати і активувати потрібну програму.

Як працює газ на Субару Імпреза

Двигуни моделі мають інжекторних систему постачання паливом  розподілене уприскування. А значить, тут такий же алгоритм, як і в інших інжекторах: на холодну машина заводиться на бензині. Буде потрібно якийсь час, щоб температура охолоджувальної рідини досягла 40°С. За процесом стежить електронний блок, який йде в комплекті з ГБО на Subaru Impreza. Отже, паливний режим зміниться автоматично при досягненні потрібної температури  і можна починати рух.
 
Відразу ж заводитися можна і на пропані, однак така ситуація вважається аварійною, і якщо цим зловживати, то ресурс редуктора-випарника скоротиться. Перетворення зрідженого пропан-бутану в газоподібний стан відбувається коректно, коли редуктор прогріється. Не дарма його підключають до системи охолодження двигуна. Функцією холодного газового пуску користуються при несправності бензинової апаратури.
 
Як вже зазначалося раніше, установка газу на Субару Імпреза робиться з метою економії. Тому коли стрілка тахометра долає позначку 4000 об./хв., електроніка відключає газовий режим і відкриває подачу бензину. Участь водія тут також не буде потрібна. Справа в тому, що газові форсунки не встигають пропустити через себе великий обсяг газового палива. Те ж саме стосується і редуктора. А якщо ставити агрегати з великим запасом потужності, тоді помітно збільшиться витрата, і затія поставити ГБО на Субару Імпреза відразу втрачає економічний сенс.
 
Поріг окупності вкладень в газобалонне обладнання залежить від режиму експлуатації та характеристик двигуна. Зазвичай він знаходиться на межі 20 тис. км пробігу. Нагадаємо, що через фізичні особливості пропан-бутану його на 15% витрачається більше, ніж бензину. Однак різниця в ціні вуглеводнів з лишком перекриває ці відсотки. За допомогою газового калькулятора на нашому сайті можна точно розрахувати момент повернення інвестицій. Залишилося додати, що поки обладнання виробить свій ресурс, установка газу на Subaru Impreza окупить себе 5-6 разів. Решта питань задавайте нашого консультанта.
 
Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz