Встановлення ГБО на Toyota Highlander
Модель оснащують рядною «четвіркою» на 2,7 л або V-подібною «шісткою» на 3,5 л. Двигуни знайомі мотористам за іншими тойотівськими авто, тому технологія газифікації відпрацьована нами до дрібниць.
На відміну від перших поколінь Highlander, на автомобілі 2012 року випуску базовий комплект газобалонного обладнання не ставлять:
- мотори відповідають еконормам Євро 5;
- ідуть із розподіленим інжектором і «навороченим» алгоритмом управління впорскуванням.
Щоб відповідати високим вимогам, застосовуються швидкісні газові форсунки і редуктор-випарювач підвищеної продуктивності. «Мізки» також підбирають адекватно до стандартів японських моторів. У кінцевому підсумку ціна відповідних комплектів стартує в діапазоні «середній +». Бюджетне встановлення обернеться для автовласника муками.
ГБО на Тойота Хайлендер: варіанти
Перший шлях газифікації моделі – монтаж газового обладнання з персоніфікованими налаштуваннями.
Про преміум-устаткування
Ідеться про преміальну апаратуру, яку підбирають по VIN-коду авто: виробник газобалонного устаткування поставляє комплект, де електронний блок управління (ЕБУ) прошито під конкретний автомобіль. На іншу машину, навіть тієї самої марки і моделі, дана комплектація не підійде. Крім того, додається технологічна карта монтажу, де чітко оговорюються місця розміщення кронштейнів, тип з'єднань шлангів, місце входу в систему охолодження двигуна і навіть довжина патрубків від форсунки до врізки в колектор.
Плюси такого підходу є очевидними – після монтажу система не вимагає додаткових налаштувань і регулювань; коли устаткування ГБО на «Тойота Хайлендер» змонтовано, машина відразу готова до експлуатації. Звичайно, через такий скрупульозний підхід вартість обладнання підвищується. Але у випадках зі свіжими автомобілями іншого варіанту немає.
Ідеально: середній ціновий сегмент + варіатор КВЗ
Для старших машин є альтернатива – обладнання в середньому ціновому сегменті. Тут до комплекту включають преміальні газові форсунки і редуктор із запасом потужності 20%. Софт використовують універсальний, тому після монтажних заходів систему додатково налаштовують на ходовому стенді.
При використанні універсального ПЗ ми рекомендуємо додатково комплектувати устаткування варіатором випередження кута запалювання (КВЗ).
Пристрій не входить до числа обов'язкових елементів ГБО, проте у випадку з тойотівськими двигунами його участь є доречною. По-перше, з приладом система запалювання ефективніше адаптується під газ, а згорання пропану в циліндрах проходить коректно. Звідси кращий ККД і менші витрати пропан-бутану.
По-друге, варіатор оберігає клапани від температурного перевантаження, тому що догорання чергової порції палива на випуску усунуто. Нарешті, характеристики ДВЗ на пропані впритул наближаються до бензинових – відклики на педаль газу стають жвавішими, що підтверджують самі водії.
Суб'єктивні оцінки підкріплюються даними діагностичного комп'ютера – графіки обох режимів збігаються. При перемиканні назад на бензин варіатор відключається. Налаштовують варіатор разом з рештою газової апаратури на ходовому стенді.