Встановлення ГБО на ACURA MDX

Notice: Undefined offset: 10 in include() (line 35 of /var/www/vip-gaz/data/www/vipgaz.ua/sites/all/themes/mytheme/templates/photos/views-view-fields--photos--panel-pane-1.tpl.php).
Встановлено ГБО:
Італія
Autogas Italia
Італія
6
  • об’єм 3,7
  • V-подібний 6-циліндровий двигун
  • автоматична коробка передач

Встановлене ГБО на ACURA MDX::

  • редуктор Gurtner
  • форсунки Valtek
  • газовый компьютер AutoGas italy DREAMJET
  • балон тороїдальний Atiker на 72 л
  • мультиклапан Tomasetto
  • система мастила клапанів Flashlube

Моделі марки оснащуються агрегатами материнської компанії – корпорації Honda. Тому встановлення ГБО на Acura MDX не викликає проблем – 6-циліндрові двигуни серії J активно використовуються в модельній лінійці японців. До особливостей мотора віднесемо відсутність гідрокомпенсаторів. Виконувати регулювання теплових зазорів клапанів пропонується через кожні 45 тис. км пробігу. І якщо при їзді на бензині автовласники часто нехтують цією операцією, причому без фатальних наслідків, то наявність ГБО на Акура МДХ зобов'язує дотримуватися міжсервісного інтервалу і регулювати клапани точно в строк.

Ще однією «фішкою», яка властива всім хондівським двигунам, є фірмова система VTEC.

Саме завдяки їй реалізується філософія японських інженерів – «Один автомобіль, два характери», яка забезпечує марці ринковий успіх. Однак газ на Acura MDX ніяк не впливає на роботу системи. Тобто навіть на пропані «акури» зберігають усі свої фамільні переваги, тому що VTEC включається в роботу, коли оберти двигуна перевищують 4100 об/хв. У цьому діапазоні зазвичай газовий режим змінюється бензиновим. За перемикання паливних режимів відповідає електронний блок управління газобалонним обладнанням (ЕБУ) – центральний агрегат газової системи.

гбо на ACURA MDX

Установлення ГБО на Acura MDX: нюанси комплектації для «атмосферника» та прямого впорскування

У перших двох поколіннях модель оснащувалася моторами з традиційною системою розподіленого впорскування палива. Як відомо, при газифікації інжектори не потребують особливих програм газового впорскування. Тобто тут можна застосовувати комплектації з універсальним софтом для 6-циліндрових атмосферних ДВЗ, а уточнювальне налаштування ГБО на Акура МДХ виконувати відразу після монтажу.

Для цього потрібно дати час «газомозгу» зняти дані з бортового комп'ютера (БК), які передбачені виробником для різних режимів експлуатації. На підставі отриманих даних настроювач створює газову паливну карту, коректність якої перевіряється при діагностиці. Якщо газ на Acura MDX не викликає «чеків» і провалів тяги, то машина готова до повноцінної експлуатації.

На коректність отриманих налаштувань також впливають інші важливі елементи газобалонної системи.

Насамперед ідеться про газові форсунки та редуктор-випарник. Форсунки забезпечують своєчасність подачі потрібного обсягу випаруваного пропан-бутану в циліндри, а редуктор відповідає за перетворення та доставку газу до форсунок.

До комплекту ГБО на Acura MDX входить 6 форсунок – по одній для кожного циліндра. Їх продуктивність повинна відповідати потужності мотора. В іншому випадку через нестачу пропану формуватиметься некоректна паливна суміш, що негативно відображається на клапанах. Також важливим є показник «скорострільності» (швидкості спрацьовування штока-клапана форсунки). Рекомендується, щоб газові форсунки не поступались у швидкості своїм бензиновим аналогам.

Якими форсунками комплектується устаткування ГБО на Акура МДХ, уточнюйте в нашого консультанта. Тут є кілька варіантів комплектації.

Що стосується продуктивності редуктора-випарника, то тут бажано дотримуватися 20-відсоткового запасу потужності. Це усуне зайве навантаження на агрегат, а отже, слугуватиме він довше. В цілому газобалонне обладнання розраховане на пробіги, що перевищують 100 тис. км. За цей період газ на Акура МДХ окупиться кілька разів. Проте навіть після 100-тисячного рубежу редуктор-випарник слугуватиме безвідмовно, якщо превентивно замінити ремкомплект. Докладніше про сервіс, міжсервісний інтервал і ремонт газової системи вам розповість наш фахівець.

Установлення газу на Acura MDX із прямим упорскуванням (3-тє покоління моделі, починаючи з 2014 року випуску) має більше нюансів.

На «безпосередніх» моторах не можна застосовувати універсальні програми газового впорскування. Це пов'язано з розташуванням бензинових форсунок. Нагадаємо, що при прямому впорскуванні форсунки стоять у голівці блоку циліндрів (ГБЦ). Якщо через них не циркулюватиме паливо, що саме і відбувається в газовому режимі на традиційних інжекторах, то форсунки перегріються і вийдуть з ладу.

Щоб газ на Акура МДХ не став причиною несправності дорогих форсунок, в ЕБУ прошивається спеціальна програма газового впорскування для «безпосереднього» двигуна, яка здатна реалізовувати складний алгоритм поперемінного впорскування пропану і бензину. Тобто через певну кількість циклів на бензинові форсунки подається бензин – рівно стільки, скільки потрібно для їх охолодження. Зазвичай його частка в загальних витратах палива становить 10–15%. Інша частина замінюється пропан-бутаном.

Як працює Acura MDX із ГБО?

На газовому обладнанні 4-го покоління запуск і прогрівання мотора відбуваються у штатному режимі – на бензині. Це загальне правило для інжекторних і «безпосередніх» двигунів. Функція холодного пуску на пропан-бутані, яка передбачена прошивками, призначена для аварійних ситуацій. Якщо сталися проблеми з бензиновою системою (або в баку немає бензину), ЕБУ дозволяє завестися на газі. У такій ситуації встановлення газу на Акура МДХ здорово виручає. Водієві потрібно всього лише вручну включити газовий режим (кнопка управління режимами розташовується в салоні).

Однак потрібно розуміти, що в момент запуску холодного двигуна на пропані редуктор-випарник піддається підвищеному зношенню.

Деякі програми ГБО на Acura MDX передбачають так званий «теплий пуск на газі». У випадках, коли редуктор уже підігрітий або не встиг охолонути після попередньої поїздки, ніяких негативних наслідків для агрегату немає. Причому участь водія тут не потрібна: ЕБУ моніторить температуру охолоджувальної рідини (ОР), і якщо вона в робочому діапазоні, «газомозг» самостійно активує газовий режим.

В інших випадках газовий режим включається автоматично після прогрівання, коли температура ОР сягає 40°C. Аж до 4000 об/хв автомобіль їздить на пропані. У випадку з «безпосереднім» мотором паливні режими чергуються за алгоритмом, що був описаний вище. Коли стрілка тахометру долає цю межу, розумна електроніка активує бензиновий режим. Відбувається це швидко і непомітно для водія. Про зміну паливного режиму можна здогадатися лише за відповідним сигналом на кнопці керування паливними режимами. Про решту нюансів експлуатації Acura MDX з ГБО розповість наш фахівець.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz