Встановлення ГБО на Chevrolet Cruze

Встановлено ГБО:
Італія
Autogas Italia
Італія
4

На Chevrolet Cruze встановлено ГБО  Autogas Italia з балоном на 54 л.

Європейська модельна лінійка марки оснащується, головним чином, опелівськими двигунами. Ці ж мотори зустрічаються і на інших автомобілях концерну GM  на Daewoo, наприклад. Тому для наших мотористів секретів в цих агрегатах немає. Саме на «крузи» ставлять рядні «четвірки» трьох видів  об'ємом 1,4, 1,6 і 1,8 літра. «Молодший» движок вважається найсучаснішим  він же часто оснащується турбіною (на 120-140 л.с.), що і дозволяє використовувати цей малокубатурний агрегат на більших моделях (Opel Insignia). Без наддуву його потужність складає 90 «конячок».

Два інших двигуна хоча і запущені у виробництво в «нульових», проте ведуть свій родовід від агрегатів попереднього покоління. У кожного мотора є свої нюанси, про які ми будемо говорити походу, але якщо мова йде про газифікацію, то установка ГБО на Chevrolet Cruze виконується без проблем, і працює газова система без нарікань, за умови, звичайно, вибору відповідного комплекту.

ГБО на Chevrolet Cruze

Газ на Шевроле Круз: 4-е покоління і вище

Всі мотори, якими оснащується модель, мають традиційну інжекторну систему подачі палива – розподілене уприскування. Тому не рекомендуємо газифікувати автомобілі системами 2-го покоління. Причина  в точності настройки часу уприскування і дозуванні палива. Газобалонні установки 4-го покоління мають електронні блоки управління (ЕБУ), які завдяки налаштованим програмами уприскування забезпечують точність подачі в широкому діапазоні оборотів. В результаті Chevrolet Cruze на газу їде не гірше, ніж на бензині.

Залежно від просунутості програми зворотний перехід на штатне паливо відбувається або відразу після 4000 об./хв., або після 4500 об./хв. з довприском бензину.

Алгоритм роботи сучасного ГБО на Шевроле Круз наступний: холодний пуск і прогрів мотора проходять в штатному режимі  на бензині. Потім в залежності від того, як налаштований газ, на Шевроле Круз включається газовий режим. Йдеться про температуру повітря охолоджуючої рідини, при якій відбувається перехід,  її виставляють при настройках.

Найчастіше таким порогом стають 40°C: за сигналом ЕБУ спрацьовує клапан, що відкриває подачу пропан-бутану на газові форсунки, а подача бензину перекривається. З цієї миті штатний бортовий комп'ютер (БК) автомобіля отримує інформацію вже через газовий електронний блок і «не знає», що їде Шевроле Круз на газу. ЕБУ, в свою чергу, приймає відповідний сигнал від БК на час відкриття бензинових форсунок і на підставі отриманих даних відправляє імпульс на газофорси, які відкриваються з урахуванням коефіцієнта корекції, прописаного в паливній карті газового уприскування при настройках. Обмін сигналами відбувається миттєво.

Установка ГБО на Шевроле Круз попереднього покоління не може забезпечити навіть приблизну точність впорскування через відсутність керуючої електроніки, хоча технічно застосування менш сучасного обладнання тут можливе. Правда, вже через кілька тисяч кілометрів пробігу газ на Chevrolet Cruze стане причиною серйозних проблем з випускними клапанами і клапаном EGR  фірмовою фішкою цих моторів.

До слова, про систему EGR доводиться часто чути невтішні відгуки, мовляв, з часом клапан починає працювати некоректно через забруднення. Нагадаємо, його завдання – відправляти відпрацьовані гази назад в циліндри на допалювання, що робить остаточний вихлоп чистіше. Крім того, EGR захищає мотор у випадках заправки «лівим» бензином. Пропан-бутан же при згорянні не залишає нагару  його октанове число більше 100 одиниць і «розбавити» його неможливо. Одним словом, «лівого» пропану не буває, тому установка газу на Шевроле Круз автоматично зніме проблему забруднення клапана EGR.

Незважаючи на наявність складних систем, ціна більшості відповідних комплектацій ГБО на Chevrolet Cruze залишається поза преміальним сегментом.

Як вже було сказано, на «опельовськіх» двигунах застосовується звичайна інжекторна система харчування. А значить, на «крузи» можна ставити комплектації з універсальними програмами газового уприскування, які доналаштовуються на конкретному автомобілі відразу після монтажу. Єдине, на чому не варто економити,  це газові форсунки і редуктор-випарник, які підбирають під потужність мотора. У випадку з редуктором рекомендується застосовувати агрегати з 20-процентним запасом потужності, а для газофорсів важливий ще і показник швидкості спрацьовування штоку. Бажано, щоб «скорострільність» газових форсунок не поступалась бензиновим аналогам, тоді витрата буде в нормі, а їзда приємною.

Установка ГБО на Шевроле Круз: термін окупності

Момент повернення вкладених в газобалонне обладнання грошей сильно залежить від умов експлуатації. Точний пробіг обчислюється за допомогою нашого «газового калькулятора», де враховуються нюанси вашої їзди. Відзначимо, що пропан-бутан витрачається більше, ніж бензин, приблизно на 15%. Це пов'язано з фізичними та хімічними характеристиками газового палива, які відрізняються від звичайного А-95. Крім того, навіть після установки комплекту під пропан без бензину машині не обійтися, адже запуск і прогрів двигуна відбуваються в штатному режимі, а на підвищених обертах (понад 4000-4500 об./хв.) газовий режим відключається.
 
Однак установка газу на Chevrolet Cruze  все одно вигідний проект, тому що ціна бензину вдвічі вища, ніж у пропан-бутану, і знижуватися вона не буде. А значить, чим раніше ви перейдете на газове паливо, тим швидше окупиться ГБО. Зазвичай це відбувається за 15-тисячний пробіг. З урахуванням ресурсу обладнання, який перевищує 100 тис. км пробігу, витрати на його установку окупляться кілька разів.
Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz