Встановлення ГБО на Lada Priora
Модель непомітно подолала 10-річний рубіж конвеєрного життя. У моторній лінійці – два агрегати: на 1,6 та 1,8 л, з різними ступенями форсування і кількістю клапанів. Двигуни «без складнощів», тому газифікуються без проблем. Щоб робота на пропан-бутані не позначилася на ресурсі ДВЗ, слід серйозно поставитися до налаштувань – заключного етапу переходу авто на пропан.
Чомусь автовласники ВАЗ проявляють особливу схильність до самостійних регулювань. Як результат – автомобіль «тупить» у газовому режимі, а через час прогорають клапани. Щоб машина нормально поїхала, одних тільки автокалібрувань недостатньо. Покладатися на суб'єктивні відчуття також не варто. Краще довіритися наладчикам та електроніці – це гарантія коректного сумішоутворення. А отже, тяга буде в нормі і строк безремонтного пробігу ДВЗ зросте порівняно з бензином.
Встановлюємо газ на Пріору: комплектація, монтаж і налаштування
У комплектації ГБО дрібниць немає:
- погані хомути вимагають постійного підтягування, в іншому випадку газ почне випаровуватися через ослаблений затиск;
- шланги невідомого виробництва швидко просочаться одорантами, і запах з підкапотного простору проникатиме в салон;
- мідна магістраль через окислення потребує заміни вже через 3 роки, причому не важливо, який у машини буде пробіг;
- дешевий фільтр без відстійника дозволяє бензольним смолам потрапляти в форсунки, у зв'язку з чим залипає шток;
- необроблені антикором отвори в кузовному металі під магістраль виносного заправного пристрою (ВЗП) і газопровід, що підводить до редуктора, кородують уже через півроку експлуатації машини у звичайних умовах.
Щоб уникнути перерахованих проблем, устаткування ГБО на «Пріору» має комплектуватися нормальними матеріалами. Інакше обладнання замість економії принесе додаткові витрати.
Що стосується монтажу, то і тут потрібна кваліфікація. Помилки в компонуванні призводять до некоректної роботи системи. Наприклад, якщо помилитися з місцем установлення редуктора-випарювача або неправильно врізатися в систему охолодження авто, то це загрожує перманентним недогріванням агрегату.
Подібні нюанси виявляються з настанням холодів.
Відомі випадки, коли редуктор перемерзав при русі по трасі, а все тому, що монтажник на 5 см змістив місце кріплення агрегату до перегородки під капотом. Потоки холодного повітря, що набігали, не давали корпусу нормально прогріватися. Проблема ускладнювалася неправильним підключенням до контуру охолодження. У підсумку в салоні було холодно, на трасі машина переходила на бензин, а в міській експлуатації витрати газу на «Пріорі» перевищували норму.
Після монтажних робіт апаратуру необхідно налаштувати.
Виняток – преміальне ГБО, яке не потребує уточнюючих регулювань. В інших випадках паливну карту створюють у русі, а потім отримані показники перевіряють під час діагностики. Нормальне сумішоутворення означає штатні процеси в камері згорання. Якщо суміш не догорає, тоді висока температура на випуску швидко «вбиває» клапани.
Додатковий захист клапанів забезпечує варіатор КВЗ. Його завдання – змінювати кут запалювання залежно від обертів. Таким чином, нівелюється різниця в часі повного згорання бензо- та газоповітряної сумішей. Іскра з'являється раніше, і паливна порція встигає згоріти до моменту випуску, віддавши енергію поршням. До базового комплекту пристрій не входить, проте ми завжди рекомендуємо його використовувати.
Яке ГБО краще ставити на «Пріору»?
Вазівські мотори не вимагають особливих комплектацій. Тут немає турбін і безпосереднього впорскування, а отже, можна обійтися бюджетним комплектом. Однак зазначимо, що будь-яке поліпшення продовжить строк служби газобалонної апаратури і підвищить якість їзди. З досвідом у нас накопичилася статистика для конкретних варіантів поєднання основних агрегатів газової апаратури. Ми рекомендуємо під великі пробіги брати устаткування середнього цінового сегменту. Для «приватної» експлуатації можна обійтися недорогими комплектаціями.
Детальніше про ціни дізнавайтеся в наших консультантів.
Ще установки на Lada