Встановлення ГБО на Porsche Cayenne

Встановлено ГБО:
Італія
Elpigaz
Італія
8

Porsche Cayenne

  • об'єм 4.8
  • V образний 8и циліндровий двигун
  • автоматична коробка передач

Встановлене гбо на Porsche Cayenne:

  • редуктор Gurtner
  • форсунки Valtek
  • газовий комп'ютерр Elpigaz
  • балон циліндр на 100 л.
  • мультиклапан Tomasetto

Модель оснащується «шістками» і «вісімками»  перші вважаються більш витривалими, а V8 відносять до розряду примхливих і вимогливих агрегатів через чутливість до несвоєчасного ТО, некваліфікованого сервісу, «лівого» бензину. Однак газифікація вирішує лише останню з перелічених проблем – критично поганого газу не буває. А ось дотримання правил експлуатації і міжсервісного інтервалу, а саме: своєчасна заміна ланцюга і якісне моторне масло,  територія відповідальності автовласника.

Ці ж мотори ставляться на інші моделі концерну VAG, тому можемо з упевненістю сказати, що на пропані машина відчуває себе чудово. За умови, звичайно, коректно підібраної комплектації газобалонної апаратури. Сама установка ГБО на Порше Кайен не повинна проводитися монтажниками з недостатнім досвідом. Ціна промахів може бути дуже велика, тому не рекомендуємо звертатися в несертифіковані установчі центри, а вже тим більше здійснювати монтаж самостійно навіть на «атмосферні» двигуни.
Як виглядають сертифікати державного зразка, дивіться у нас на сайті. Якщо розраховуєте на гарантію, то купувати газове обладнання слід у офіціалів.
Після 2008 року двигуни отримали пряме впорскування, а значить, звичайні комплектації газобалонної установки тут не підійдуть. Безпосередні движки їздять на пропан-бутані за спеціальним алгоритмом з персоніфікованою програмою управління уприскування газу. Далі ми торкнемося цієї теми.
cayenne

ГБО на Порш Кайен: нюанси

Звичайні «атмосферники» з традиційним інжектором не пред'являють окремих вимог до програм впорскування, прошитим в електронному блоці управління газовою установкою (ЕБУ). Головне  щоб потужність і продуктивність агрегатів  газових форсунок і редуктора-випарника  відповідали характеристикам мотора. Адже 400 «конячок» і вище  не жарти. Бажано, щоб газові елементи мали запас потужності в 15-20%. Однак якщо говорити про динамічнну їзду на газі, то без довприску бензину на підвищених обертах двигуна не обійтися. Такий сценарій з базовими комплектами реалізувати не можна  потрібні більш просунуті програми, а значить, ціна такої комплектації буде вища.
Однак це не та різниця, якщо порівнювати з ціною обладнання у випадках, коли газ на Порш Кайен ставиться на безпосереднє вприскування.
 
Тут довприск бензину відбувається у всьому діапазоні оборотів, щоб зберегти штатні бензинові форсунки неушкодженими. Справа в тому, що проходячи через них бензин виконує також функцію холодоагенту. Адже форси, розташовані в голівці блоку циліндрів (ГБЦ), виходять з ладу через високу температуру. Нагадаємо, що в традиційних інжекторах форсунки розташовуються у впускному колекторі, далеко від камери згоряння. Тому ризику «спалити» форс тут немає. Щоб керувати алгоритмом поперемінного уприскування газ-бензин, застосовують спеціальні програми для машин з прямим уприскуванням  для кожної моделі потрібна персональна програма. Часто в одному блоці є прошивки для декількох моделей.

Як працює газ на Порше Кайен з традиційним інжектором?

Запуск і прогрівання двигуна протікають в штатному режимі  на бензині. Функція «холодного пуску» на газі присутня  водій може вибрати бажаний паливний режим кнопкою в салоні. Однак зловживати такою опцією не можна  це шкідливо для редуктора-випарника: «на холодну» навантаження на внутрішні деталі зростає, адже не дарма програмується прогріваючий цикл. Інша справа  коли в баку закінчився бензин або виникли проблеми з паливною апаратурою.
Після прогрівання електроніка сама перемкне машину на пропан-бутан. При коректно налагодженій системі водій навіть не помітить момент переходу. Автомобіль експлуатується в газовому режимі, поки двигун не розкрутиться до 4500 об./хв., а водієві потрібно максимальна віддача від мотора. Встановлення ГБО на Porsche Cayenne може налаштовуватися і на менший поріг перемикання: це залежить від комплектації газобалонної апаратури.
Все-таки пропан-бутан призначений для економії грошей, а не для гонок.
Витрата газу традиційно вища  на 15-20%, що пов'язано з фізичними особливостями газоподібного палива. Спроби зробити витрату пропану такою ж, як і бензину, закінчуються капітальним ремонтом мотора. Справа в тому, що некоректна суміш збільшує теплове навантаження на клапани: «прогар клапанів»  це перше, що трапляється при збіднілій суміші. Крім того, некоректне впорскування погано впливає на каталізатор і турбіну, якщо така є. Однак навіть при великій витраті палива їздити на газі вдвічі вигідніше, ніж на бензині, за рахунок більш ніж двократної різниці в ціні вуглеводнів.

Установка ГБО на Porsche Cayenne з прямим уприскуванням

Алгоритм роботи на газі безпосереднього мотора дещо інший: запуск і прогрівання ДВЗ відбуваються в штатному режимі. Коли температура охолоджуючої рідини досягає 40°С, вмикається газовий режим, але повне припинення подачі бензину не відбувається: через бензинові форсунки прокачується стільки палива, скільки необхідно для зняття термонавантаження. У звичайному режимі його частка становить приблизно 10%. Решта заміщується пропан-бутаном.
У міру нарощування оборотів газова складова знижується, аж до повного переходу на бензин, коли стрілка тахометра підбирається до червоної зони.
Виходить, що повністю відмовитися від бензину тут не можна. Однак заміщати значну частину споживаного пального пропаном цілком можливо, причому без шкоди здоров'ю двигуна. Окупатися газифікація безпосереднього движка буде трохи довше, але іншої альтернативи економити на паливі тут немає. Якщо у вас виникли питання, як швидко окупається ГБО і поєднуються турбований Porsche Cayenne і газ, витрата якого вища, ніж бензину, звертайтеся до нашого консультанта.
Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz