Встановлення ГБО на Lexus GX460

Якщо й існує у світі «вічний двигун», то насамперед пригадується тойотівський агрегат V8, яким оснащуються позашляховики преміального японського бренду.

Помірний «масложор», що виникає з часом при бензиновій експлуатації, пов'язаний зазвичай із неякісним паливом або несвоєчасною заміною моторного масла. З радістю повідомляємо, що встановлення ГБО на Лексус GX 460 при правильному підборі комплектації обладнання не вплине негативно на ресурс мотора. Навпаки, їзда на пропан-бутані здатна збільшити строк експлуатації двигуна до «непристойного» за нинішніх часів пробігу: півмільйона кілометрів тут явно не межа!

Єдине, що затьмарює радість від володіння цим автомобілем, – це високі витрати палива. Хоча 12–18 л на 100 км (залежно від режиму) для восьмициліндрового ДВЗ – це норма і, можливо, рекордно низький показник серед однокласників. Однак ціни на бензин змушують думати про альтернативу. Навіть при середньому річному пробігу газ на Lexus GX 460 заощадить автовласникові суму, яка дорівнює вартості путівки в теплі краї. Причому відпочивати можна двічі на рік.

Як працює устаткування ГБО на Лексус GX 460?

Зазначимо, що на цьому моторі застосовуються системи 4-го покоління і вище. І справа не тільки у пластиковому колекторі, з яким поєднувати 2-ге покоління газу суворо заборонено, але і в керуючій електроніці. Про нюанси комплектації ГБО на Lexus GX 460 читайте нижче. Коли електронний блок управління газовим обладнанням (ЕБУ) бере на себе всі функції управління впорскуванням і паливними режимами, їзда на пропан-бутані стає не менш комфортною і безпечною, ніж на бензині.

Отже, запуск і прогрівання мотора відбуваються у штатному режимі – на бензині. Газ на Лексус GX 460 дає максимальну віддачу, коли температура охолоджувальної рідини (ОЖ) досягає хоча б 40°C. За цих умов скраплений пропан-бутан перетворюється в пару максимально ефективно. Однак вам не доведеться самостійно стежити за стрілкою температури: ЕБУ ГБО на Лексус GX 460 зафіксує потрібну температуру й автоматично переведе машину в газовий режим.

Функція холодного пуску на газі, яка присутня в обов'язковому порядку, призначена для аварійних ситуацій. Якщо бензин закінчився або виникли труднощі із запуском ДВЗ через несправності інжекторної системи, водій може включити газ вручну: кнопкою управління паливними режимами, яка розміщується в салоні авто.

ГБО на Lexus GX460

Кнопка (пульт) – важливий елемент ГБО на Лексус GX 460. Відгуки автовласників показують, що користуватися ручним режимом доводиться нечасто, тому кнопка більше слугує як індикатор запасу газу: вона повідомляє водієві про залишок пропан-бутану в балоні в режимі реального часу. До слова, не рекомендуємо зловживати холодним пуском на газі. Це призводить до скорочення ресурсу редуктора-випарника – ключового агрегату газової системи на Lexus GX 460. Витрати газу «на холодну» теж вищі через неповне перетворення пропан-бутану в пароподібний стан.

Продовжимо: коли температура ОЖ досягає мінімально допустимого значення, машина автоматично переходить у газовий режим.

Діапазон обертів двигуна, за якого газ дає максимальну віддачу, починається з холостих і поширюється аж до 4500 об/хв, що відповідає нормальній «громадянській» експлуатації. Якщо стрілка тахометра долає верхнє значення, то ЕБУ автоматично включає бензиновий режим. Той самий алгоритм діє у випадках, коли в балоні закінчився газ.

Тобто устаткування ГБО на Lexus GX 460 працює абсолютно автономно, і участь водія не потрібна. Головне – вчасно заправлятись і заїжджати на ТО газової системи. Міжсервісний інтервал становить 10 000 км пробігу. Спеціаліст перевірить герметичність системи, роботоспроможність окремих агрегатів, а також замінить газові фільтри. До речі, ресурс основних елементів газобалонного устаткування становить не менш як 100–150 тис. км пробігу (залежно від виробника). За цей період вкладення в газ окупляться кілька разів.

Особливості комплектації ГБО на Lexus GX 460

При виборі комплектації устаткування насамперед беруть до уваги потужність мотора. В одних комплектах застосовується один редуктор-випарник гранично високої потужності, інші системи передбачають наявність двох агрегатів – по одному на кожну сторону V-подібної «вісімки».

Недостатня продуктивність редуктора означає хронічне «паливне голодування» мотора Lexus GX 460. Витрати газу, звичайно, будуть нижчими, але економії – ніякої. По-перше, некоректна суміш шкодить двигуну, по-друге, сам випарник постійно піддаватиметься позамежному навантаженню і швидко вийде з ладу. Нарешті, від такої їзди не буде ніякого задоволення.

Приблизно те саме стосується газових форсунок, тільки крім потужності тут важливим є показник «скорострільності». Тобто швидкість спрацьовування штока газової форсунки не повинна поступатися бензиновим штатним аналогам. Ще один нюанс – агрегати газового устаткування повинні поєднуватися з ЕБУ. Наприклад, «газомозок» деяких італійських виробників конфліктує з форсунками і редукторами сторонніх брендів. У таких випадках краще ставити монобрендові ГБО на Лексус GX 460. Відгуки показують, що подібне рішення є найбільш практичним.

Однак є «мізки», які чудово співпрацюють з агрегатами інших виробників, і з'являється можливість зібрати комплект з елементів з топовими показниками. При цьому з налаштуванням та експлуатацією устаткування ніяких труднощів не виникає. Наші консультанти розкажуть докладніше про такі комплектації.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz