Встановлення ГБО на Volkswagen Touareg

Notice: Undefined offset: 10 in include() (line 35 of /var/www/vip-gaz/data/www/vipgaz.ua/sites/all/themes/mytheme/templates/photos/views-view-fields--photos--panel-pane-1.tpl.php).

Модель з'явилася в 2002 році як відповідь на запит ринку на представницькі позашляховики, в яких поєднувалися б їх здатності підвищеної прохідності з характеристиками автомобілів представницького класу. Touareg ділить платформу з люксовими Porsche Cayenne і Audi Q7. Звісно, моторна лінійка тут також вагівська. Основним бензиновим агрегатом залишається VR-подібний 6-циліндровий двигун. Виходить, не дарма інженери «Фольксвагена» відроджували цю незвичайну компоновку двигуна, тому що класична V-подібна "шістка" не помістилася б під капотом кросовера.

Крім блоку циліндрів незвичайної конструкції движки оснащені фірмовою системою безпосереднього вприскування FSI (Fuel Stratified Injection). Ще зовсім недавно установка ГБО на Туарег з таким мотором була неможлива. Втім, це стосувалося всіх ДВЗ з прямим уприскуванням. Потім з'явилися комплекти газової апаратури, що дозволяють їздити на пропан-бутані, але їх ціна змушувала автовласників почекати з установкою. Нинішні ціни на бензин, а також помітний прогрес у виробництві обладнання під газ роблять вигідною газифікацію автомобілів з безпосереднім уприскуванням.

Через особливості системи подачі палива, про які ми скажемо нижче, інвестиції в апаратуру окупаються трохи довше, ніж при газифікації «Ланоса». Однак цей пробіг можна порівняти із середньорічними пробігами легкових авто в Україні, тому вкладення швидко відшкодуються. Крім того, ресурс таких установок дозволяє окупити їх кілька разів.

газ на Туарег

Установка ГБО на Фольксваген Туарег: FSI і газ

Вразливість систем прямого вприскування в контексті газифікації Touareg полягає не в типі палива, як можуть припустити деякі автовласники, а в самій конструкції інжектора: бензинові форсунки у таких движків розташовані в голівці блоку циліндрів (ГБЦ), тоді як в традиційних інжекторних системах бензофорси стоять у впускному колекторі. Близьке розташування до камери згоряння робить уприскування більш точним, що пояснює відносну економічність і підвищену потужність на одиницю об'єму ДВЗ.

Однак є тут і зворотня сторона – форсунки при такому розташуванні піддаються впливу високої температури. І тільки циркулюючий бензин не дає форсам перегрітися або розплавитись – рідке паливо знижує температуру, виконуючи заодно роль холодоагенту. Дотепно і просто. Як бути, якщо газ на Фольксваген Туарег з FSI стає основним паливом, адже при перемиканні в газовий режим подача бензину припиняється?

Якраз тому на безпосередні мотори не можна ставити бюджетне ГБО з універсальною програмою газового уприскування. Прошивки в електронному блоці управління (ЕБУ), які можна доналаштувати при переході традиційного інжекторного мотора на пропан-бутан, для Touareg і інших моделей з двигунами з прямим уприскуванням тут не підійдуть. Потрібні програми, здатні реалізовувати сценарій поперемінної подачі палива. Тобто при їзді на пропані подача бензину не перекривається повністю – через форсунки періодично подається рідке паливо, що допомагає їм охолонути. На такий алгоритм універсальні газові програми не здатні.

Відповідне ГБО на Туарег працює так:

  • запуск і прогрів двигуна відбуваються в штатному режимі;
  • при досягненні температури охолоджуючої рідини (ОР) 40° C, ЕБУ вмикає газ;
  • раз в кілька циклів електроніка дає сигнал паливного насосу високого тиску (ПНВТ) подати бензин;
  • при збільшенні навантаження на ДВЗ (прискорення, важкі дорожні умови) бензин включається частіше;
  • коли стрілка тахометра підбирається до червоної зони, подача пропан-бутану припиняється – газовий режим вимикається, і машина працює в штатному режимі.

Частка бензину в загальній витраті палива складає від 10% при звичайній «громадянській» експлуатації до повного переходу на бензин в навантажених режимах. Для реалізації такого сценарію потрібна спеціальна програма, а так як алгоритм у кожного безпосереднього двигуна свій, то ПЗ до однієї модифікації двигуна зовсім не підходить іншому агрегату, нехай і з прямим впорскуванням. Саме через персоніфікацію програми управління установка ГБО на Фольксваген Туарег коштує трохи дорожче, ніж для «шісток» зі звичайним інжектором. В решті комплектації відмінностей може і не бути.

Головними елементами комплекту апаратури під пропан-бутан залишаються газові форсунки і редуктор-випарник.

Форси підбираються відповідно до характеристиками двигуна. Тут грають роль не тільки їх продуктивність, але і швидкість спрацьовування штока. Зазвичай «скорострільність» газового інжектора не повинна поступатися бензиновому аналогу. Також важливо, щоб «електроніка не конфліктувала з залізом», а значить, тут строго дотримуються рекомендацій виробника газової апаратури. З підбором редуктора спостерігається схожа ситуація – при виборі агрегату орієнтуються на потужність мотору. Бажано, щоб у випарника був запас продуктивності, який виключить граничні навантаження на робочі елементи редуктора.

Якщо ви вирішили поставити газ на Туарег, то наш консультант запропонує кілька комплектацій ГБО і пояснить різницю в їх вартості. Не рекомендуємо приймати рішення самостійно, а тим більше монтувати установку в несертифікованому сервісі. Помилки сумішоутворення в безпосередніх ДВЗ призводять до капітального ремонту двигуна. Це стосується навіть такого «ресурсного» і витривалого движка, як VR-6.

Якщо вагівські «шістки» ходять 300-400 тис. км, то ресурс ГБО трохи нижчий: газові форсунки служать 100-200 тис. км пробігу, в залежності від виробника. Редуктор-випарник може зажадати заміни ремкомплекту після подолання 100-тисячного рубежу. Однак до цього часу установка окупить себе кілька разів, тому доцільність переходу на газове паливо не викликає сумнівів. Калькулятор на нашому сайті допоможе розрахувати рубіж окупності з урахуванням витрат на сервіс і заміну витратних матеріалів.

Який поставити газ на Туарег?

В якості автомобільного газового палива використовують пропан-бутан або метан, але для легкового транспорту пропан краще. Основних причин дві. По-перше, вартість ГБО під нафтовий газ нижче, ніж під природний, а значить, вкладення окупляться швидше. По-друге, пропановий комплект компактніше і менше важить, а метанові балони займуть весь багажник, тому що одного балона ледве вистачить на 100 км пробігу. Тому метан вважається альтернативою бензину для вантажного комерційного транспорту. Якщо у вас залишилися питання, задавайте їх нашому консультанту.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz