Чи можна дизель перевести на газ

Зробити дизельний ДВЗ чисто газовим – нереально: ДП запалюється (детонує) від стиснення, а не від свічок запалювання. Двигун на важкому паливі створює близько 20 атм., а пропан-бутан безболісно переносить тиск до 42 атм. Для природного газу критичний показник є ще вищим – 46 атм.

Щоб підпалити пропанову або метанову паливну суміш, потрібна іскра як у бензинових моторах. Виходить, що спершу доведеться переробити ДВЗ на бензиновий агрегат, а вже потім ставити ГБО. Вартість подібного проекту зашкалює, тому VipGaz вирішує проблему інакше.

Газодизель: спільне впорскування

Кількість солярки, що впорскується, знижують до мінімуму – тільки щоб вистачило для займання від штатного тиску. Інший простір у камері згорання заповнює газоповітряна суміш.

Співвідношення дизель-газ регулює електронний блок з прошитою програмою управління.

У деяких бензинових газобалонних установках 4-го покоління реалізується схожий сценарій. Тільки там комбіноване впорскування зумовлене іншими причинами: форсунки безпосередніх двигунів відчувають підвищене теплове навантаження, якщо через них не циркулює бензин. А в газодизельній біпаливній схемі основне паливо виступає в ролі запала.

Ціна питання

Переоснащення обходиться недешево. Але в результаті заміщення більш дешевим паливом можна отримати економію, яка відчувається на значних пробігах – від 100 тис. км на рік. Тому першими, хто забажав перейти на газодизель, стали водії рейсових автобусів, комерційного і водного транспорту.

Однак зі зростанням вартості ДП на заправках технологія дизель на газу перетворюється на єдину альтернативу для власників дизельних автомобілів, середньодобовий пробіг яких – у районі 200–300 км.

Метан або пропан

Почнемо з того, що частина пропан-бутану в порції впорскування ледве сягає 40%. Решта – ДП. Це пов'язано з фізичними особливостями газу, хоча компанії-розробники постійно рухають цю тему вперед. Поки що економія з пропаном менша, ніж із метаном.

Частка природного газу – 70%, тому економити вдається більше. Проте апаратура для дизель-метанової версії коштує вдвічі більше. Причина – балони під високий тиск виконано за іншими стандартами, адже метан транспортується у стислому стані. Крім того, вони важчі, ніж пропанові.

А ціна ємності з композитних матеріалів – полегшений балон, що збільшує вартість установки ще на 50%. Економічний сенс проекту переобладнання з'являється, коли річний пробіг авто перевищує 100 тис. км.

В обох випадках питання, чи можна дизель перевести на газ, отримує однозначну відповідь, якщо говорити про технічні можливості. Компанія VipGaz реалізує такі проекти і з пропаном, і з метаном.

У скарбничку вигід автовласника додамо факт, що газ позитивно позначається на ресурсі ДВЗ. Це підтверджує досвід західних логістичних компаній, які давно та успішно застосовують газодизельну технологію. Крім того, двигун працює м'якше, без напруження і характерного дизельного крещендо.

VipGaz