Основне правило – витрати пропан-бутану завжди є вищими за витрати бензину на 15–20%. Якщо у вашому випадку це не так, то поспішіть до наладчика: коли система не працює належним чином – чекай біди.
Щоб отримати стільки ж енергії, як і при спалюванні порції бензину, пропану потрібно більше. В іншому випадку під удар ставляться клапани і головка блоку циліндрів (ГБЦ). Суміш, яка некоректно згорає, здатна також скоротити ресурс турбіни і каталізатора. Якщо «сиплеться» каталізатор, то в деяких випадках може постраждати циліндро-поршнева група (ЦПГ).
Газові форсунки
Елемент належить до найбільш завантажених агрегатів ГБО. Ще на етапі підбирання комплектації слід звертати увагу не тільки на продуктивність форсів, але й на швидкість їх спрацювання. Тут орієнтуються на характеристики бензинових форсунок, тому часто буває так, що для масових «народних» авто не підходять повільні газові форсунки з бюджетного сегменту, і навпаки. Щоб форси відходили свій ресурс, міняйте фільтр парової фази через кожні 10 тис. км пробігу, не рідше. Проникаючи крізь непрацюючий фільтруючий елемент, бензольні смоли накопичуються на штоках газофорсунок, через що стаються їх розбалансування або навіть блокування ходу штока. У другому випадку котушка форсунки може згоріти.
Редуктор-випарник
Агрегат підбирають за потужністю двигуна з дотриманням 20-процентного запасу, який усуне граничні навантаження на редуктор. У більшості моделей ресурс вищий від 100 тис. км пробігу. Заміна або очистка фільтра рідкої фази – обов'язкові процедури. Непрацюючий фільтр блокує клапан, а далі надлишковий тиск виводить з ладу датчик. Ревізію редуктора-випарника рекомендується проводити на рубежі 80–100 тис. км пробігу – внутрішню частину чистять і промивають, а за необхідності (поганий стан мембрани, недостатня жорсткість пружини і т. д.) встановлюють ремкомплект.
Газовий балон
Строк експлуатації пропанових ємностей під тиском – 10 років. Кожні 5 років необхідно проводити ревізію балона, про що робиться відмітка на металевій табличці: у посудин до 100 л ця плашка є паспортом ємності. Головна причина обмеженого ресурсу – корозія внутрішньої поверхні металу. Причому із зовнішньої сторони проблем зазвичай не видно. Балони для внутрішнього розміщення не можна підвішувати зовні.
Реєстрація ГБО
Реєстрація устаткування в техпаспорті автомобіля – обов'язкова процедура, яку автовласник зобов'язаний пройти протягом 10 робочих днів після монтажу..
Документи для пред'явлення у сервісний центр ДАІ видає установник, який пройшов сертифікацію та отримав дозвіл на проведення переобладнання від державного інституту і ДАІ. Незареєстроване ГБО дає право інспектору оштрафувати автовласника. При ДТП наявність незареєстрованого газового обладнання на борту авто є обтяжуючою обставиною. Крім того, відсутність відмітки в техпаспорті дає право страховим компаніям відмовитися від зобов'язань за страховим договором.