Перші газифіковані автомобілі прийшли в Україну з Європи. Це був голландський авто-секондхенд, адже Голландія – визнаний лідер щодо газобалонних технологій.
Із сервісом на той час була біда. Тут криється коріння настороженого ставлення до газового обладнання. Устаткування експлуатувалося до кінця, поки не виходило з ладу, завдаючи автовласникам головного болю.
Сьогодні справи йдуть інакше: у будь-якому місті країни знайдеться сервісний центр, який здатний гідно змонтувати та обслужити газову апаратуру. У Києві – це VipGaz Centre.
Вплив газу на двигун
Пропан і метан за дві секунди вбивають найневибагливіший мотор: неправильне налаштування системи призводить до дрібних недоліків, з якими автовласник мириться заради економії, що виливається у великі неприємності. Отже, якщо не обслуговувати устаткування, чи варто ставити газ на авто в такій ситуації?
Відсутність сервісу призводить до того, що:
- ускладнений пуск вкорочує ресурс котушок і свічок;
- нестійка робота наближає кінець подушок двигуна;
- неточний кут запалювання перегріває краї тарілок клапанів.
Це часті проблеми, які поза сервісом не вирішити. Особливо, якщо говорити про просунуті системи, що настроюються за допомогою діагностичного обладнання та софта. Неможливо відрегулювати газове впорскування без навантаження на динамометричному стенді, або відкалібрувати газові форсунки без спецзасобів.
Але газ залишається найкращою альтернативою бензину, а з технологією рідкого впорскування здатний замінити його.
При точному налаштуванні пропан згорає в циліндрах без сліду і нагару. Ресурс мотора збільшується, а вихлопи від самого початку чистіші від бензинових. Недарма автоконцерни оснащують газобалонним обладнанням моделі з конвеєра. В окремих європейських країнах частка пропанових легкових автомобілів перевищує дизельні та бензинові разом узяті.
Обладнання якого покоління вибрати?
Ставлять те, що підходить за технічними параметрами конкретному автомобілю. В Україні поділяють ГБО на авто за поколіннями. Насправді газобалонне устаткування, яке відносять до 2-го покоління, досі встановлюють, тому що інше не працює на двигунах певної модифікації.
На карбюраторний двигун не поставити 4-те покоління, так само як на турбоінжектор не стане 2-ге. Кожному типу впорскування відповідає своя технологія.
Від просунутості апаратури залежить ціна. Є компанії, які спеціалізуються на випуску устаткування для суперсучасних моторів.
До просунутих модулів додається досконале ПЗ. Але якщо автомобіль не володіє штатними обчислювальними потужностями, то «гбошному» софту ніде проявити свої здібності. Навіть з великої любові до власної машини купувати дороге ГБО на авто не варто – орієнтуйтеся не на ціну, а на сумісність. А потім вибирайте із запропонованих комплектацій.
Яка апаратура підійде вашій машині, дізнавайтесь у консультантів VipGaz.