ГБО 4-го або 5-го покоління: яке обладнання обрати?

Яке ГБО обрати: 5 чи 4 покоління?

В автомобілів Порше є одна особливість – лівостороннє розташування ключа запалювання. Так склалося традиційно – для зручності під час перегонів тривалістю 24 години. У нас, українських водіїв, склалась інша традиція – з кожним новим стрибком курсу валют ставити ГБО. Коли курс змінився з 5 грн на 8 грн, багато хто поставив обладнання другого покоління.

У нинішніх умовах теж доводиться встановлювати газове обладнання. Як і новий курс валют, покоління газових систем теж істотно «підросли» у багатьох моментах.

Серед шести існуючих поколінь ГБО першість тримає одне – 4-те. Є ще й 5-те, але на лідерські позиції воно не претендує і навряд чи претендуватиме. Не знаєте, чим відрізняється ГБО 4 від 5-го покоління, дізнайтеся більше про них у цій статті.

ГБО 4-го і 5-го поколінь: різниця в деталях

Основна мета газового устаткування – зменшення витрат на паливо. Обидва варіанти газових систем справляються із завданням на відмінно. Економія становить більше 50%.

«П'ятірка» – нове слово в газобалонних системах

Головна відмінність 5-го покоління полягає в тому, що газова суміш подається в зрідженому вигляді (у попередній четвертій версії використовується пароподібний пропан-бутан). Ця особливість визначає основні характеристики ГБО.

Плюси п'ятого покоління:

  • п'ятим ГБО можна обладнати найсучасніші моделі авто;
  • движок не втрачає потужності, переходячи на бензин;
  • газова суміш витрачається економніше, ніж у 4-му поколінні;
  • прогрівається двигун швидше, причому навіть у холодну пору року;
  • редуктор і фільтри не передбачені, тому обладнання менш примхливе в обслуговуванні;
  • усього 2 млсек. потрібно для відкриття газових форсунок;
  • екологічніша система.

З мінусів: значна вартість обладнання і монтажу, неможливість роботи на метані (це важливо для корпоративного сектору), значні витрати на заміну паливного насоса (до 70% усієї газобалонної системи), який на нашому паливі регулярно виходить з ладу. Останнє – саме та причина, яка, на наш погляд, не дозволить 5-му поколінню стати коли-небудь лідером на українському ринку. Тим більше, що є 6-те покоління без цієї технологічної вади.

Четверте покоління – універсальний варіант

«Четвірка» вже кілька років утримує лідерство за кількістю встановлень у нашій країні. І, як ми думаємо, ще довго його утримуватиме.

У чому секрет народної популярності ГБО 4:

  • значний строк експлуатації (7–8 років) без ремонту за умови регулярного технічного обслуговування;
  • мінімальне зниження потужності ДВЗ (усього до 3%) порівняно з попередніми версіями;
  • відповідає міжнародним екологічним нормам (Євро 4; 5; 6);
  • двигун працює плавно, без ударів;
  • обладнання універсальне – встановлюється практично на всі марки інжекторних автомашин;
  • система однаково ефективно працює на двох видах палива; автоматично або вручну (за необхідності) перемикається з бензину на газ; дуже зручно в далеких поїздках: підходить будь-яка заправка.

Питання вибору газобалонної системи – справа суто особиста. ГБО 4-го чи 5-го поколінь: різниця є принциповою. Приваблюють демократична ціна та універсальність – отже, це четверте покоління.

Хочете витискати з движка 100% потужності й готові доплатити? Тоді ставте ГБО 5, а ще краще – шосте покоління. Адже ця система працює за принципом п'ятої, ось тільки газ впорскується вже не в колектор, а відразу в циліндри. У будь-якому випадку, переведення автомобіля на газове паливо – крок, виправданий часом.

VipGaz