Обмежень щодо газифікації сьогодні практично немає. Навіть безпосередні мотори переводять на газ без шкоди ресурсу бензиновим форсункам і ДВЗ. Гібриди і дизелі також газифіковано.
Правда, установка ГБО 1 на «складні» агрегати не підійде – ставлять 4-те покоління і вище.
Однак можна згадати про рідкісні в Україні двигуни, які не візьметься переводити на пропан-бутан жоден з відповідальних установників.
Ротор (двигун Ванкеля)
Мотори мають потенціал, який поки що не розкрито. Перевага полягає у відсутності необхідності перетворювати поступальний рух поршнів на обертальний, для чого в традиційних ДВЗ застосовують важкі та громіздкі вали складної конфігурації.
Тут вал від початку обертається як треба, передаючи енергію колесам. Однак інші недоліки – природний угар масла і подвоєні витрати пального – перекривають цю головну перевагу.
Можливо, атлант розправить плечі, й інженери автовиробників прорвуть блокаду. Однак, швидше за все, еволюція автомобілебудування пройде повз, залишивши ротор для інженерів-фріків – саме вони беруть на себе сміливість переводити роторні машини на газ.
Такі випадки поодинокі – в Україні навряд чи набереться з десяток автомобілів Mazda на пропані з ротором під капотом. Подібні проекти представляють лише інженерний інтерес для телеканалу Discovery, оскільки фінансового сенсу в переобладнанні немає.
Подвійний інжектор
Йдеться про 6-циліндрові мотори Toyota з двома форсунками на циліндр, одна з яких «безпосередня», а інша «розподілена». Крім того, у них різні дозування і час спрацьовування.
Складність газифікації полягає в мудрованому алгоритмі включення форсів: універсальні програми газового впорскування «осягнути» його не можуть, а персоніфікований софт для таких машин не випускають. Якщо намагатися грубо «зламати» штатні «мізки», то бортовий комп'ютер не дасть нормально їздити..
На щастя, такі двигуни ставилися лише на деякі модифікації Лексуса серії GS середини 2000-х і на Тойоти для японського ринку. Можливо, агрегати ще «спливуть» на європейських моделях, тому що система хоч і складна, але прогресивна: на малих навантаженнях працює одна з форсунок циліндра, а при підвищенні обертів вмикаються обидві.
Це дає економію при «приватній» експлуатації та високу потужність при динамічній їзді. Якщо плануєте їздити на газі, рекомендуємо звертати увагу на цей нюанс при покупці нових і старих Тойот.