У Дубаї запустили аеротаксі без водія, а отже, і без шансону – араби щасливі. У Венеції років п'ятсот плавають гондоли, керовані солодкоголосими гондольєрами, і від клієнтів відбою немає. Лондонці обирають важливих таксистів у кебах Austin. До слова, модель уже багато років виготовляють у Китаї, але англійським снобам усе одно. А подекуди досі обходяться послугами велорикш і всюди встигають. Ну а як справи йдуть у столиці України?
За даними, в Києві працюють 11 тисяч таксистів і 300 диспетчерських служб.
Аеротаксі також є, правда, з пілотом. А ось гондоли по Дніпру не ходять – хіба що прогулянкові плавзасоби. І велорикш у нас не зустрінеш – горбиста місцевість не сприяє цьому. Саме тому всі візники експлуатують у столиці автомобілі.
Денний пробіг кожної машини в середньому становить 300–500 км, тому на роль кеба підбираються витривалі та невибагливі моделі – нові або з мізерним пробігом.
Думка професійних таксистів
Київські таксисти на форумах стверджують, що для роботи немає кращих автомобілів, ніж «Ланос» або «Логан», хоча клієнти з цим не згодні. Але ті простенькі машини, які можна було придбати новими і швидко «відбити», вже не випускаються. Та й кияни хочуть більш просторого салону і кращого оздоблення, тому думки на рахунок найвдалішої машини під таксі у профі і клієнтів розходяться.
Автопарк сегментується – місце колишніх лідерів займають Vida, Aveo, Corolla, Octavia і Accent у бюджетних комплектаціях.
Перевага віддається бензиновим версіям. По-перше, тому що в більшості марок у лінійці немає дизелів, а якщо і є, то подібні модифікації помітно дорожчі. По-друге, обслуговування авто на бензині обходиться дешевше, тому що «бензинових» мотористів у столиці більше, а тямущого «дизеліста» спробуй відшукай. Щоб заощадити на паливі, можна купити ГБО, яке в режимі таксі окупається за пару місяців. Ресурс такого газового обладнання – не менше 100 тис. км пробігу.
Бажання замовників
Серед тих, хто часто користується послугою таксі, також немає єдиної думки. Коли на вулиці дощ, то людей мало цікавить марка машини. А ось у звичайних умовах багато хто схиляється до моделей із просторим заднім сидінням і містким багажником.
Однак значно переплачувати за суперкомфорт більшість киян не готові, тому престижні марки використовують VIP-сервіси.
Серед більш-менш демократичних авто придатними виявилися Skoda SuperB і Hyundai Sonata. Чеська модель дійсно вважається рекордсменом по простору на задніх сидіннях, а в «корейця» багатші оздоблення і комплектація.
Замовлення подібних машин у Києві обходиться трохи дорожче, але це та різниця, яку клієнти готові сплатити.