Нові стандарти автомобільного газового палива – це добре чи погано?

Нові стандарти автомобільного газового палива: плюси та мінуси

Ринок так влаштований, що боротьба за права споживачів іноді б'є по кишені самих споживачів.

Що станеться з цінами на газових заправках, коли контролюючі органи почнуть вимагати у роздрібних операторів пред'явити сертифікат якості, що підтверджує відповідність пропан-бутану новим стандартам?

Що вже сталося

З 1 лютого 2018 року набули чинності нові стандарти якості автомобільного газу: тепер він повинен бути чистішим, ніж раніше. Здавалося б, здорово – пропан міститиме менше бензолових смол, а отже, власникам ГБО 4-го покоління доведеться рідше міняти фільтри парової фази, і ризик «залипання» штоків форсунок знизиться. Для власників ГБО 2 теж радість – не треба зливати конденсат з редуктора-випарювача, що взимку потрібно робити трохи частіше, ніж влітку. Виявилося, що не все так просто.

Ризик зростання відпускної ціни

Справа в тому, що на ринок України газ надходить за трьома напрямками – з Білорусі, Росії та Казахстану. Додамо до цього ще й невелику кількість пропану власного виробництва. Однак новим стандартам відповідає лише білоруський пропан-бутан. Мало того, що він дорожчий, так ще й обсяги поставок невисокі. Білоруський продукт частіше використовували для змішування з низькоякісним, але дешевим російським газом, який не відповідав стандартам, чинним до 1 лютого.

Нові стандарти газового палива Що буде з газовим паливом

Ризик виникнення дефіциту

Відомо, що в українських операторів практично немає потужностей для зберігання пропан-бутану – середній запас по країні перекриє 3-4 дні. Торгівля йде з коліс. Саме через це трапляються сезонні скачки на газове паливо, коли НПЗ стають на профілактичний ремонт. Ситуація повторюється з року в рік, але нічого не змінюється.

Подвійний удар

Цього разу створюється подвійний тиск на ринок – з першими штрафами закупівлі палива з Росії зупиняться, а з Білорусі ще не почнуться. У лічені дні запаси вичерпаються, і ціни злетять. Інший варіант – оператори домовляться з «контролерами», а витрати ляжуть на автомобілістів. Газ подорожчає, але не дуже, якість залишиться колишньою або й знизиться, адже коли діє домовленість, то її використовують на повну. Залишається питання, чиї інтереси захищає новий стандарт?

VipGaz