Встановлення ГБО на BMW 3.0 X5

В арсеналі моделі – рядні «шістки» і V-подібні «вісімки», які зустрічаються також з турбіною. Турбований V8 у версії М володіє воістину жахливим крутним моментом – 680 Н∙м, що перетворює позашляховик на спорткар.

Однак, незалежно від обсягу, кількості циліндрів і «коней», на всіх двигунах проявляються схожі нюанси, які є характерними для баварських двигунів, – масляний апетит, вимогливість до якості палива і приголомшлива надійність. Мотори готові працювати довго і безвідмовно, але за умови шанобливого до себе ставлення. Все це безпосередньо стосується комплектації газової апаратури, тому що бюджетні комплекти на «іксах» трансформують культове авто у звичайний SUV. Крім того, рядове обладнання здатне скоротити ресурс ДВЗ.

Встановлення ГБО на БМВ Х5: ключові елементи

Насамперед згадаємо редуктор-випарювач: у деяких комплектаціях газобалонного устаткування для 8-циліндрових моделей застосовують 2 редуктора, щоб не залишати мотор на голодному пайку в найвідповідальніші моменти – кікдауна, обгону, різкого старту. Однак є бренди, у яких в лінійці присутні агрегати, які здатні справлятися з випаровуванням потрібної кількості пропан-бутану поодинці. Коли під капотом тісно, цей момент відіграє вирішальне значення.

З газовими форсунками відбувається схожа ситуація, тільки, крім продуктивності, важливо звертати увагу на «скорострільність».

Здатність форсів швидко відкривати і закривати клапан впливає на прийомистість, що у випадку з будь-яким BMW виходить на перший план. Якщо виставити у програмі налаштувань непосильний для форсунок час відкриття, то шток завмре у відкритому положенні, і газ на БМВ Х5 витрачатиметься даремно. Крім перевитрати, подібна ситуація негативно впливає на коректність подачі пропану. Але ж ми знаємо, що «баварці» вкрай чутливі до точності впорскування і складу паливної суміші. Саме тому відверто бюджетні варіанти газових форсунок навіть не розглядаються.

Зате елементи середнього і преміального цінових сегментів володіють великим ресурсом, що компенсує їх більш високу вартість.

Крім того, для корекції запалювання ми рекомендуємо включати в комплект варіатор КВЗ, якщо прошивки газового блоку управління (ЕБУ) не передбачають таких корекцій. Утім, універсальні програми не містять корекцій запалювання, тому устаткування майже завжди доповнюється варіатором. Пристрій вступає в дію, коли машина переходить на пропан. Його завдання – змінити кут запалювання в ранню сторону, щоб порція палива в камері згорання запалала трохи раніше.

За такого сценарію суміш у циліндрах встигає згоріти до відкриття випускних клапанів. Таким чином, досягають максимальної віддачі від мотора, і BMW X5 з ГБО їде не гірше, ніж на А-98. При поверненні в бензиновий режим варіатор відключається, і включаються бензинові алгоритми запалювання. На позамежних обертах «ікс» також залишається бензиновим. Дворежимність дозволяє економити на паливі у «приватній» експлуатації та водночас не втрачати фірмових рис машини, коли від ДВЗ потрібна повна віддача.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz