Встановлення ГБО на Daewoo Sens
Модель є суперпопулярною серед українських автомобілістів, тому для наших мотористів тут немає ніяких таємниць: на «Деу» підходять різні варіації комплектацій – від бюджетних до дорогих. Є альтернатива і щодо організації газового впорскування – можна ставити 2-ге або 4-те покоління.
У кожної технології є переваги та недоліки, і те, що одна стала продовженням другої, зовсім не означає неактуальність початківця. Інакше більш ранні покоління газобалонної апаратури перестали б випускати.
2-ге покоління
Суть: газ надходить до колектору через змішувач (міксер), а звідти вже розподіляється по циліндрах. Кількість палива регулюється дозатором, а налаштування редуктора-випарювача проводиться вручну.
Тобто ніяких «мізків» тут немає. Однак зовнішня простота схеми обертається недоліками: витрати газу на «Сенсі» є вищими, що з часом компенсує низьку ціну обладнання. Спроби регулювати впорскування самостійно призводять до плачевних результатів. Крім того, відчувається зниження потужності, що для 70-сильного моторчика є критичним.
Схема підключення традиційна – газ із балона під тиском у 16 атм. по магістралі надходить до редуктора, а звідти після переходу в пароподібний стан – до змішувача. Зміна агрегатного стану супроводжується різким охолодженням, тому редуктор має сорочку охолодження, яка приєднується до системи охолодження ДВЗ.
Після прогрівання до 40°С подача бензину припиняється, і в колектор надходить газ. Коли газ закінчується, машина переключається назад на бензин. Управління паливними режимами виконують кнопкою, яку для зручності розміщують у салоні. Заправлення відбувається через мультиклапан на балоні, але, знову ж таки, щоб кожного разу не відкривати багажник, установку комплектують виносним заправним пристроєм.
ГБО на «Сенс» 4-го покоління
Тут принцип залишається тим самим, але різниця полягає в розподіленому впорскуванні – газ надходить до кожного циліндру окремо через газову форсунку. Щоб керувати впорскуванням, до комплектації включають електронний блок управління (ЕБУ) з універсальною програмою.
Прописаний алгоритм полягає в корекції часу впорскування на газі на підставі бензинових показників: імпульси від датчиків, що надходять на бортовий комп'ютер автомобіля, перехоплюються ЕБУ, і на підставі цієї інформації газові «мізки» керують моментом і часом відкриття газових форсунок.
Якщо з'явилися «мізки», то в них завантажили інші корисні функції.
ЕБУ керує перемиканням режимами газ/бензин, отримує сигнали про залишок палива в балоні, імітує роботу бензинових форсунок, щоб БК авто ні про що не здогадувався та не докучав водієві check engine. Автовласникові взагалі немає про що турбуватися, крім своєчасного заправлення і ТО.
Правда, за удобство и совершенство придется заплатить – стоимость настройки ГБО на «Сенс» и цена «мозгов с железом» делают проект газификации машины заметно дороже, чем в случае с предыдущим поколением. Зато сделать это нужно один раз, чтобы к вопросам расхода и тяги больше не возвращаться.
Налаштування
Як говорилося раніше, 2-ге покоління налаштовують вручну – майстер регулює спочатку холостий хід, а потім налаштовує подачу газу на підвищених обертах. Недолік такого підходу – суб'єктивність. Наладчик спирається на власні відчуття та зауваження водія, тому не завжди виходить як слід відрегулювати систему з першого разу. Клієнта в одному діапазоні обертів може все влаштовувати, але в іншому – їзда йому категорично не подобається.
При цьому можна тільки здогадуватися, що відбувається в циліндрах насправді. Звідси – часті проблеми з клапанами, які трапляються через неправильний склад газоповітряної суміші. З кращих спонукань автовласник намагається відрегулювати впорскування самостійно, чим тільки погіршує ситуацію.
З газобалонним устаткуванням 4-го покоління на Sens – інша справа, за умови монтажу обладнання в умовах сервісу.
Після встановлення автомобіль потрапляє на диностенд, де в русі наладчик створює паливну карту. Великий плюс, що коректність налаштувань одразу ж перевіряється на діагностичному обладнанні.
Екземпляри, де немає лямбда-зонда, діагностуються за допомогою газоаналізатора. У результаті клієнт отримує автомобіль, де газова апаратура не вимагає втручання. Навіть конденсат з редуктора-випарювача зливати не буде потрібно, тому що агрегати для більш сучасних авто за конструкцією відрізняються від попередніх, і бензольні смоли, які прийнято називати конденсатом, згорають у циліндрах без сліду та шкоди для двигуна. Проте застосувати сучасні редуктори на 2-му поколінні неможливо.
Яке ГБО поставити на Сенс
Ми завжди схиляємося до більш сучасних установок хоча б через менший вплив людського фактора і вищу прогнозованість результату, який піддається вимірюванню – перевірці діагностичним софтом.
Однак розуміємо, що для «літніх» машин і невимогливих до динаміки машини водіїв головним аргументом залишається ціна. Тому готові запропонувати варіанти комплектацій, які зарекомендували себе на цій моделі найкраще. Все-таки за 10 років зібралася пристойна статистика, і автомобілі, що пройшли через наш центр, відкатали за цей час не одну сотню тисяч кілометрів. Подробиці дізнавайтесь у наших консультантів.
Ще установки на Daewoo