Встановлення ГБО на Lexus Black LX 570

Незважаючи на наявність дизельної версії (з 2015 року), найбільший «Лексус» користується попитом, як і раніше в бензиновому варіанті, з восьмициліндровим двигуном на 5,7 л. Звісно, апетит у «вісімки» не більше і не менше, ніж передбачалося, тому що в країнах основного збуту моделі (США, Канаді, Росії) вартість пального частіше нижча, ніж в Україні. Однак перспектива високих витрат на пальне не зупиняє українських шанувальників люксового позашляховика, адже газифікується машина вже давно і успішно. Ще один плюс завдяки значним розмірам кузова «Лексуса» – газобалонна установка на борту не кидається в очі. З огляду на преміальність автомобіля, цей момент особливо радує автовласників.

Lexus LX 570: витрата газу

Якщо говорити про пропан-бутан, то його витрата буде вище бензинової на 10-15%. Причина криється в самих властивостях (хімічних і фізичних) нафтового газу. Спроби знизити витрату і довести його до бензинового показника в 100% випадків закінчуються передчасним ремонтом двигуна. А адже ресурс «вісімки» - одна з унікальних особливостей агрегату. Випадки, коли пробіг мотора перевалив рубіж в 500 км, зовсім не рідкісні. На пропане мотор відходить не менш, а частіше і більше, ніж на самому преміальному А-98, тому що газове паливо згорає чисто, без нагару і відкладень.

Також відзначимо, що повністю відмовитися від бензину не вийде, адже запуск і прогрівання мотора відбуваються на основному паливі. Тобто газ на Lexus LX 570 буде грати роль альтернативного палива, але ніяк не основного. Алгоритм роботи газифікованого автомобіля виглядає так: мотор запускається на бензині, при досягненні температури охолоджуючої рідини (ОР) хоча б 40°С електроніка змінює паливний режим  подача основного палива перекривається, а надходження пропану на форсунки, навпаки, відкривається.

При цьому участь водія в управлінні режимами не потрібна  за все відповідає програма газового уприскування, прошита в електронному блоці управління ГБО (ЕБУ). Коли обороти піднімаються вище 4000 об./хв., подача газу припиняється, і машина переходить в штатний режим. В окремих комплектаціях газової апаратури можна реалізувати довприск бензину на високих обертах. Тоді газовий режим реально продовжити аж до 4500 об./хв.

Крім електронного блоку в комплект газобалонної установки входять:

  • газові форсунки (по одній на кожен циліндр);
  • редуктор-випарник (підвищеної продуктивності);
  • балон з мультиклапаном і виносним заправним пристроєм (ВЗП).

ГБО на Lexus LX 570 також включає газову магістраль високого тиску (від мультиклапана до редуктора) і шланги низького тиску, що з'єднують редуктор-випарник з форсунками. Ще в комплектацію включені хомути і газовий фільтр. Все це можна розмістити на «Лексусі» таким чином, що з боку буде важко визначити наявність газової установки на борту.

Якщо говорити про комфортну їзду, то експлуатація на пропан-бутані нічим не відрізняється від бензинової. Водій навіть перестає помічати зміну паливних режимів. Єдине його завдання – вчасно заповнювати балон. До слова, тут він розміщується замість запаски, а ВЗП можна розташувати в лючку бензобака або врізати в задній бампер і замаскувати заглушкою. Тільки не можна забувати, що для Lexus LX 570 витрата газу  не єдиний показник, за яким потрібно стежити  про наявність бензину в баку також варто пам'ятати. Функція запуску на пропані присутня, однак цією опцією користуються в аварійних ситуаціях – якщо існують проблеми з бензонасосом, штатними форсунками або бак спорожнів. Детальніше про експлуатацію «Лексуса» на газі дізнавайтеся у нашого консультанта.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz