Встановлення ГБО на Lexus GX470
Lexus GX470:
- об'єм 4.7
- V подібний 8и циліндровий двигун
- автоматична коробка передач
Встановлен гбо на Lexus GX470:
- редуктор A.K.M.E. Diego
- форсунки Valtek
- газовий комп'ютер A.K.M.E. Diego
- балон тороїдальний на 86 л.
- мультиклапан Tomasetto
- система змазки клапанів FlashLube
У 2002 році в серці американського автопрому японці вперше представили люксовий рамний позашляховик, який, за законами жанру, мав під капотом V-подібну «вісімку» об'ємом 4,7 л. Однак, як це часто буває, модель отримала популярність по всім сторонам всіх океанів.
У наших широтах до «великих» авто ставляться з особливою любов'ю. Однак паливний апетит автомобіля (20 л на 100 км у міському режимі) змушує автовласників шукати шляхи скорочення витрат на пальне. Перехід «Лексуса» на пропан – це практично безальтернативний спосіб економити на заправці. Крім того, газифікація машини не несе за собою жодних іміджевих втрат, тому що розміри кузова дозволяють зробити газову установку практично непомітною з боку.
Lexus GX470: витрата газу
Тут «Лексус» не стане винятком з правила: витрата пропан-бутану на 15-20% вища бензинової. Пояснюється це різницею в хімічних і фізичних властивостях бензину і пропану. Спроби досягти бензинових показників призводять до передчасного ремонту двигуна – звичайна доля всіх ДВЗ, які працюють на некоректній паливній суміші.
До слова, японські V8, якими оснащують модель, належать до розряду супернадійних агрегатів. Безремонтний пробіг легко перевалює рубіж в 500 км. Мотори не мають конструкційних недоліків, тому в середовищі мотористів движки 2UZ оцінюються в 5 балів за п'ятибальною шкалою. Причому це стосується як першої модифікації без VVTi, так і наступної, яка вже була обладнана цією фірмовою тойотівською системою.
Основні питання, що цікавлять власників Lexus GX470, – витрата газу і принцип роботи ГБО. На перший ми відповіли. Однак зауважимо, що зовсім відмовитися від бензину не вийде, адже алгоритм роботи двигуна з газовою установкою наступний: запуск і прогрів мотора відбуваються на бензині. Коли температура охолоджуючої рідини досягає хоча б 40°С, відбувається перемикання на пропан-бутан. При досягненні обертів двигуна відмітки вище 4000 об./хв. газовий режим відключається – або частково з довприском бензину, або повністю, це залежить від комплектації газобалонної установки.
Управління режимами відбувається за допомогою електроніки – електронного блоку управління (ЕБУ), яким комплектуються газові установки. Тобто водієві не потрібно втручатися в процес. Загалом водій навіть не відчує зміни паливного режиму. Завдання автовласника – вчасно заправлятися пропаном і підтримувати залишок бензину в баку для прогрівного циклу.

Установка ГБО на Lexus GX 470: нюанси комплектації
Для того щоб водій отримував від їзди на пропан-бутані не менш задоволення, ніж при експлуатації на бензині, однієї розумної керуючої уприскуванням програми в ЕБУ недостатньо. Важливо, щоб інші елементи газобалонного комплекту могли реалізувати потенціал електроніки: газові форсунки – їх тут вісім, по одній на кожен циліндр – повинні відповідати потужності мотора. Те ж стосується і редуктора-випарника – редуктори підбирають з 20-процентним запасом потужності.
Крім того, у форсунок є ще один показник, критично важливий при газифікації сучасних ДВЗ, – швидкість спрацьовування штока, або скорострільність. Важливо, щоб форсунка не тільки встигала пропускати через себе потрібний обсяг газу, а й встигала за імпульсами ЕБУ. Якими типами форсів і редукторів випарників може комплектуватися установка ГБО на Lexus GX 470, вам підкаже наш консультант.
Що стосується інших елементів газобалонного комплекту, то тут дотримуються принципу «не нашкодь» – іміджу або комфорту водія і пасажирів. Наприклад, не рекомендуємо використовувати дешеві шланги, але зовсім не через їх недовговічність. Низька якість газових трубопроводів проявляється вже на перших тисячах кілометрів пробігу стійким запахом газу в салоні. Причому шланги будуть зберігати герметичність, але їх стінки наскрізь просочаться газовим одорантом. З-під капота запах легко проникне в салон – немає нічого неприємніше стороннього запаху в салоні «Лексуса».
З дешевими хомутами ситуація ще гірша: через вібрацію і перепад температури щільність обхвату у бюджетних моделей хомутів слабшає, і тоді разом з появою запаху відбувається витік – газ на Lexus GX 470 виходить назовні, і ні про яку економію в такій ситуації мова не йде. Щоб недорогі моделі хомутів зберігали систему герметичною, доведеться щодня їх підтягувати. Досвід показує, що навіть дисципліновані водії часто про це забувають, а значить, краще відразу ставити якісні хомути. Втім, це стосується всіх агрегатів газобалонної установки.
Ну, а тепер найцікавіше запитання – де розмістити газовий балон?
Тут є два варіанти компонування – в багажник або зовні замість запаски. У першому випадку можна використовувати циліндричну 100-літрову ємність. Однак автовласники частіше вважають за краще зовнішнє розміщення – замість запасного колеса. У цій компонуванні застосовують ТОР на 86-89 л, а сама запаска переміщується в багажник в чохлі.
Одним словом, власник сам вирішує, яким балоном комплектувати ГБО на Lexus GX 470 – на експлуатацію це не впливає. Врізка заправного пристрою також можлива в будь-якому зручному для водія місці. Детальніше про переваги тієї чи іншої компоновки дізнавайтеся у нашого консультанта.
Ще установки на Lexus