Як економити і не відмовлятися від поїздок на автомобілі? Звичайно, потрібно встановлювати ГБО. Автовласники масово переходять на альтернативне паливо з метою скоротити транспортні витрати. І тут починається найцікавіше.
Багато водіїв, одержимих ідеєю «зекономити якомога більше», клюють, як риба під час зимової риболовлі, на сумнівно дешеве газове обладнання.
Пропустимо неточне налаштування, непродуктивні форсунки (але дешеві) та інші технічні недоліки скромної бюджетної системи, а розповімо про б/в газові балони, непристойна дешевизна яких може призвести до вельми значних втрат.
Чим погані б/в балони, як відрізнити нові від старих, і в кого потрібно вимагати сертифікат на новий балон – ділимося порадами у цій статті.
Знайомтеся, ваш новий старий балон!
10 років і ні роком більше – стандартний строк служби резервуара для блакитного автопалива в Європі. Як тільки він закінчується, сталеве обладнання відправляють на металолом. А вже звідти руками підприємливих цінителів «антикваріату» воно імпортується до нас у країну.
Косметична реставрація
Після цього балони перефарбовують (а іноді й ні) і видають за нові або за ті, що «два роки відслужили». Іноді реставрації піддаються навіть балони з іржею. Звісно, іржу усувають тільки зовні, а комплектуючу перефарбовують. Це, по-перше.
Вуличне зберігання
По-друге, такі балони, пройшовши шлях від демонтажу до повторного встановлення, зношуються ще більше. Їх можуть зберігати на відкритому повітрі, транспортувати в неналежних умовах, і найважливіше – не факт, що таку б/в ємність перед установкою перевіряють повторно на придатність.
Чим погані б/в резервуари: від засмічення форсунок до розривання балона
Дефекти
Яким би гарним не був газ у Європі, а попередній власник – божою кульбабкою, строк придатності придумали недарма. Дві п'ятирічки – це чималий період, після закінчення якого метал резервуару зношується, зовні та всередині з'являється корозія, виникають дефекти зварних швів.
Засмічення
Що стосується його демонтажу і зберігання в невідповідних умовах, то у процесі цього в ємності можуть накопичуватися волога і пил. І все це під час повторної експлуатації рано чи пізно потрапить до паливних магістралей, форсунок, редуктору і призведе до їх засмічення або виходу з ладу. Це лише квіточки.
Розриви
Що вже говорити про найстрашніший кошмар, пов'язаний з ГБО, – розривання резервуару під час заправлення або їзди. Це відбувається не з новими ємностями, а саме з псевдоновими.
3 поради, як відрізнити новий балон від уживаного
① Купуйте при встановленні устаткування тільки новий балон із сертифікатом від виробника. Запитуйте про наявність сертифіката на балон у свого установника ГБО. Якщо ж його немає, то з балоном щось не так.
Кожна нова ємність для газу має на корпусі табличку – паспорт. Перевіряйте за нею її вік.
② Каждая новая емкость для газа имеет на корпусе табличку – паспорт. Проверяйте по ней возраст.
У паспорті вказують габарити, номінальний і максимальний обсяг, а також дату виготовлення резервуару. Саме за датою можна визначити, як довго він «обертається» у сфері ГБО і чи не час йому на заслужений відпочинок.
③ Якщо установник пропонує безліч балонів на вибір – це хороший знак.
Тороїдальні, циліндричні, зовнішні, та ще й різної ємності. Якщо сервісний центр пропонує безліч варіантів балонів на вибір, це говорить про те, що обладнання завозиться під конкретні серії авто. Отже, установники хочуть переобладнати ваш автомобіль для дійсно продуктивної роботи, а не щоб поставити те, що випадково було серед металобрухту.
Сподіваємося, наші поради допоможуть вам зробити правильний вибір, і ви не наважитеся купити б/в балон для ГБО.