Автолюбителі, що «плавають» у газовій темі, впевнені, що монтаж газобалонного обладнання – це як виклик дощу шаманом.
Газоавтомобілісти зі стажем схильні спрощувати процес. Істина – посередині.
Наведемо порядок підключення, акцентуючи увагу на моментах, на яких спіткнеться і досвідчений монтажник, і початківець.
В Україні прийнято розділяти газове устаткування за поколіннями (1–6). Це не означає, що попереднє – поступається наступному, але полегшує професійне спілкування: поставити газ на карбюраторний двигун – це один набір елементів, а той самий інжектор або впорскування вимагають іншого рішення.
Розглянемо монтаж на прикладі обладнання четвертої генерації. На це устаткування припадає 8 заявок з 10.
Схема підключення ГБО 4-го покоління
1-й етап. Монтується редуктор – його відразу під'єднують до системи охолодження. Поруч установлюють електромагнітний клапан з фільтром газу в рідкій фазі.
Потім кріпиться контролер (ЕБУ). Із джгута вибираються дроти для мультиклапана. Магістраль і проводи по днищу прокладаються від редуктора до балона.
2-й етап. Кріпляться балон і мультиклапан – його проводи з'єднуються з проводами ЕБУ, а вихідний патрубок – з газовою магістраллю. Вхідний же патрубок мультиклапана з'єднується із зовнішнім заправним пристроєм (ЗЗП).
3-й етап. Врізаються штуцери – газові та вакуумний. Трубками з'єднують форсунки з врізками, а вакуумний штуцер – з редуктором. До планки з форсунками підводять трубку подачі від редуктора. У проміжку ставлять фільтр газоподібної фази.
До цього моменту схема ГБО 4-го покоління для всіх брендів є ідентичною. Далі – нюанси.
4-й етап – електричний. Виробники «мізків» маркують дроти неоднаково. До конкретної моделі ЕБУ додається схема. Отже, універсальної покрокової інструкції немає, але є незмінний принцип, яким керуються всі установники.
ЕБУ для коректної роботи потрібні бортові дані про запалювання, оберти ДВЗ, час відкриття бензофорсунок, інформація зі штатних датчиків.
Щоб їх «зняти», потрібно врізатися в електричний ланцюг від кожного агрегату або вузла до БК. Також за доданою до ЕБУ схемою приєднуються проводи до елементів ГБО – газових форсунок, редуктора, кнопки керування паливними режимами. Після завершення монтажу, приступають до налаштування обладнання.
Зроби сам: поради
Якщо планується самостійне встановлення ГБО, то ми підберемо комплект «під ключ», а вам, крім повного набору автомобільних ключів, знадобляться: дриль і свердла (3–16 мм), шуруповерт, 2 подовжувача, ізоляційна стрічка, термоусадка, викрутки, паяльник, шестигранники, молоток, плоскогубці, труборіз, мітчики.
Не завадять і поради:
- ДВЗ – пройти діагностику;
- в систему охолодження врізатися паралельно (!);
- довжину трубок від форсунок до врізки робити однаковою (!) (не більше 20 см);
- форсунки розташовувати у вертикальній площині (!);
- штуцери врізати в колектор під кутом, як у бензофорсунок;
- колектор обов'язково знімати (!);
- газову магістраль по днищу ховати в ніші бензопроводу;
- отвори в кузові обробити антикором.
Якщо щось піде не так, ласкаво просимо до нас. Успіхів!