Щоб зберегти перфектні характеристики «хондівських» моторів при переході автомобіля на газ, ми рекомендуємо включати в комплектацію ГБО варіатор випередження кута запалювання (КВЗ). Завдання пристрою – більш раннє іскроутворення. Отриманого гандикапу вистачає, щоб суміш пропан-бутану і повітря в циліндрах довести до повного спалювання.
Що відбувається в камері згорання на пропані?
Порція газу надходить до циліндрів. Згідно із штатними налаштуваннями системи запалювання, подається іскра – суміш запалюється. Однак через фізичні властивості пропан-бутану процес згорання газоповітряної хмари протікає трохи повільніше. У підсумку догорання відбувається на випуску – коли клапани почали відкриватися.
Зайвий пропан і енергія від його згорання вилітають у трубу – в прямому сенсі
Якщо суміш підпалювати раніше, то вона згорає без залишку, що означає відсутність зайвого теплового навантаження на клапани, зниження витрати газового палива і більш високий ККД двигуна.
Если смесь поджигать раньше, то она сгорает без остатка, что означает отсутствие излишней тепловой нагрузки на клапаны, снижение расхода газового топлива и более высокий КПД двигателя.
Як має бути в ідеальних умовах
В ідеалі після встановлення і налаштування КВЗ водій не відчуває різниці між бензиновим і газовим режимами. Суб'єктивні відчуття підтверджуються електронікою: графіки при стендових випробуваннях в обох режимах збігаються. Іноді в певному діапазоні оборотів вдається зняти більше «коней», а в крутному моменті – зрівнятися з показниками роботи на бензині.
Які бувають типи КВЗ?
Пристрої поділяють на програмовані та з готовими прошивками. В обох випадках у приладів є інтерфейс, щоб налаштовувати кут через комп'ютер. Зустрічаються моделі без інтерфейсу, але ми такі не застосовуємо.
Взагалі, краще використовувати тільки типи з опцією ручного регулювання: по-перше, готова прошивка не завжди підходить для конкретного двигуна, особливо з урахуванням його спрацьованості; по-друге, з кроком регулювати виходить точніше. Показники виставляються з інтервалом 500 об./хв. Таким чином, охоплюється більшість режимів роботи ДВС.
Встановлення і налаштування варіатора: основні моменти
Прилад підключають до датчиків валів і електронного блоку управління ГБО (ЕБУ). Далі, після автоадаптації, виконують точні регулювання у штатному інтерфейсі пристрою. Саме тут, на ходовому стенді під наглядом діагностичного сервісного ПЗ, перевіряють коректність запалювання.
Саме тому ми використовуємо програмовані моделі та диностенд, де можна відтворити реальну їзду. Одними автокалібруваннями у статиці та на холостих не завжди вдається досягти ідеального результату. Після ходових випробувань автомобіль готовий до експлуатації.
Чи можна обійтися без коригувань?
Як уже говорилося, коректор КВЗ не входить до штатної комплектації ГБО: його застосування має рекомендаційний характер. Причина – окремі комплекти газобалонних устаткувань із просунутими прошивками ЕБУ дозволяють обходитися без додаткових допоміжних пристроїв. Ідеться про обладнання преміальних брендів, де застосовують персоніфіковані налаштування «мізків».
Тобто, на інший автомобіль таке устаткування не можна поставити. Функції коректора запалювання тут бере на себе сама програма газового вприскування. Проте оскільки наворочене устаткування коштує в рази дорожче, а ціна варіатора – відносно копійчана, то на ринку й виникла подібна пропозиція. Технічне рішення допомагає помітно і недорого поліпшити газове впорскування.