Встановлення ГБО на Opel Omega B

Opel Omega B:

  • об'єм 2.6
  • V образний 6и циліндровий двигун
  • автоматична коробка передач

Встановлене гбо на Opel Omega B:

  • редуктор Tomasetto Artik
  • форсунки Valtek
  • газовий комп'ютер E.G.S. ARGO
  • балон тороїдальний ХПТ на 50 л.
  • мультиклапан Tomasetto

У другому поколінні модель отримала статус культової, у всякому разі в нашій країні. Секрет простий  багато автомобіля за прийнятні гроші. Також не остання заслуга в цій популярності – надійні і невибагливі силові агрегати: півмільйонний пробіг без капітального ремонту зустрічається нерідко.

Омега оснащувалась «четвірками» об'ємом 2,0 і 2,2 літра (C20NE і X20SE) і моторами V6 на 2,5 і 3,0 літра (X25XE і X30XE). Ці ж мотори ставилися на «Вектру В». Економічністю вони не відрізняються, по-перше, через застарілу конструкцію, а по-друге, через габарити і масу моделі. Машина належить до Е-класу і на деяких ринках під брендом Cadillac виступала в сегменті преміальних авто. Тому установка газу на Opel Omega B – єдиний розумний спосіб заощадити гроші на пальному.

ГБО на Опель Омега Б

Відповідне ГБО на Опель Омега Б

Модель застала часи, коли газобалонних систем 4-го покоління ще не було, тому встановити сюди газове обладнання 2-го покоління технічно можливо: газ подається у впускний колектор через проставку-міксер, а звідти вже надходить в циліндри. Головна перевага такої технології  низька ціна обладнання. Однак вигода від різниці вартості комплектів під розподілене уприскування газу і подачу пропану через міксер нівелюється низкою недоліків, які є у систем попереднього покоління.

По-перше, на «газовому карбюраторі» неможливо досягти високої точності уприскування, тому що всі налаштування здійснюються вручну, і визначити «на око», наскільки точно налаштований газ на Opel Omega B, лише за характером роботи двигуна буває складно, адже пропан-бутан не детонує. До того ж при некоректному уприскуванні машина, на перший погляд, може їхати нормально, але що там діється в циліндрах, залишається невідомим. До чого призводить неправильне сумішоутворення, досвідчені автомобілісти напевно знають. Про всяк випадок нагадаємо  до прогару клапанів.

По-друге, зі зміною сезону установка ГБО на Опель Омега Б попереднього покоління вимагає періодичного регулювання. Ну, і нарешті, питання, що стосуються безпеки та зручності експлуатації: якщо в газобалонних системах 4-го покоління участь водія не потрібна, то тут автовласникові доведеться освоїти таку сервісну операцію, як злив конденсату з редуктора-випарника. Уникнути його утворення не можна, особливо взимку при коротких пробігах в міському циклі. Для двигуна конденсат безпечний  перевірено, а ось редуктор може постраждати.

Автомобілі Opel Omega B на газу з обладнанням 2-го покоління під капотом здатні доставляти незручності, пов'язані із зворотним ударом полум'я. Справа в тому, що в колектор надходить вже готова паливна суміш, яка може спалахнути від випадкової іскри з камери згоряння. При її загорянні поза циліндрами відбувається мікровибух, від якого покликаний захищати клапан «антихлопок», але він спрацьовує не завжди, і ГБО на Опель Омега Б стає причиною виходу з ладу всіх датчиків двигуна. Вартість їх заміни перекриє всю економію від установки недорогого комплекту.

По викладеним вище причинам ми рекомендуємо ставити на інжекторні автомобілі виключно обладнання 4-го покоління. Попередню ж технологію розумно застосовувати для карбюраторних моторів. І тоді ваш Опель Омега Б на газу дійсно заощадить чимало грошей, а сама їзда доставить задоволення не менше, ніж експлуатація на бензині. За умови, звичайно, правильно підібраного комплекту. До слова, для цієї моделі не обов'язково використовувати дорогі комплектації газового обладнання. Головне, щоб характеристики основних елементів системи – форсунок і редуктора-випарника  відповідали характеристикам мотора.

У комплект ГБО на Opel Omega B входять:

  • газові форсунки – по одній для кожного циліндра;
  • редуктор-випарник з 20-процентним запасом потужності;
  • ЕБУ – електронний блок управління з програмою вприскування;
  • шланги низького тиску і газова магістраль високого тиску;
  • балон – тор або циліндричної форми, за бажанням автовласника;
  • кнопка управління паливними режимами з індикацією залишку газу в балоні;
  • виносний заправний пристрій (ВЗП) – його можна розмістити в лючку бензобака;
  • мультиклапан, що забезпечує безпечну заправку балона і подачу газу на редуктор;
  • газові фільтри, планка-кронштейн під газові форсунки, комплект затискачів-хомутів, без яких установка газу на Опель Омега Б неможлива.

Після монтажу установка ГБО на Opel Omega B, як правило, вимагає доналаштування. Справа в тому, що більшість комплектацій містить універсальні програми вприскування, а вбудовані автокалібровки потрібні для поєднання окремих агрегатів газобалонного обладнання і першого запуску двигуна на пропан-бутані. Перш ніж машина буде готова до повноцінної експлуатації, «викочують» паливну карту. Завдання ЕБУ  рахувати заводські настройки, щоб потім діяти за тим же алгоритмом, але з коефіцієнтом корекції.

У додаткових налаштуваннях немає необхідності в продвинутих комплектаціях газового обладнання. Однак їх установка на старий автомобіль, що працює нормально і на бюджетних комплектах, найчастіше економічно недоцільна: преміальні комплекти коштують дорожче, а значить, і окупатися будуть довше.

Установка ГБО на Опель Омега Б: алгоритм роботи

Запуск і прогрів мотора відбуваються на бензині. Це обов'язкова умова для якісного перетворення пропан-бутану з зрідженого стану в газоподібний. Виняток  аварійна ситуація, коли виникли проблеми або несправності бензинової паливної системи і іншого способу, щоб завести мотор, немає. У штатних же ситуаціях необхідно, щоб температура охолоджувальної рідини (ОР), яка попутно підігріває редуктор-випарник, досягла хоча б 40°С. При цьому можна починати рух  електроніка сама включить газ на Опель Омега Б, і участі водія тут не потрібно.
 
Зворотний перехід, коли закінчився пропан або обороти двигуна перевищили позначку 4000 об./хв., також відбувається автоматично. Завдання водія  вчасно заправлятися і кожні 10 тис. км пробігу проводити ТО газової системи. Решта питань, пов'язані з роботою ГБО, задавайте нашому консультанту.

 

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz