Встановлення ГБО на Renault Duster

Крім компактного дизеля модель комплектується бензиновими «четвірками» на 1,6 і 2 л, які застосовуються майже у всій лінійці французів.

Обидва мотори родом з 1990-х років, тому позбулися «дитячих хвороб». Двигун меншого об'єму володіє приголомшливим ресурсом, а 2-літровий агрегат – витривалістю. До слова, його ставлять також на гарячі хетчі Кліо. Правда, з трохи зміненою начинкою – сталевим колінвалом і тюнінгованою ГБЦ.

З особливостей першого ДВЗ виокремимо необхідність суворо дотримуватися періодичної заміни ременя ГРМ – кожні 60 тис. км пробігу, інакше «зустрічі» поршнів і клапанів не уникнути. Часто «летять» котушка запалювання і датчик положення колінвала (ДПКВ) через що з'являються плаваючі оберти двигуна. Проблеми із запуском 2-літрового агрегату в більшості випадків пов'язані з дросельною заслінкою.

Як працює газ на Дастер

Цей кросовер не належить до примхливих автомобілів з незрозумілою електронікою, тому можна використовувати універсальні програми газового впорскування. Те саме стосується елементів обладнання: від редуктора-випарювача не потрібно надмірної продуктивності, а від газових форсунок – феноменальної скорострільності. Головне, щоб і форси, і редуктор відповідали потужності мотора.

З досвідом у нас з'явилися варіанти комплектацій ГБО, які підходять кросоверу найбільш точно. Єдине, що ми рекомендуємо включати в комплект додатково, – варіатор випередження кута запалювання (КВЗ).

Це через різну швидкість згорання вуглеводнів – пропану і бензину, – що проявляється із зростанням обертів мотора, є ризик неповного згорання газоповітряної суміші в циліндрах.

Догорання на випуску негативно впливає на клапани. Щоб газ на Рено Дастер не став причиною їх прогару, застосовують коректор КВЗ. Пристрій перехоплює імпульси з ДПКВ і відправляє системі змінені показання. Залежно від програми та обертів кут запалювання змінюється в ранню сторону. Тобто іскра з'являється раніше, а отже, і порція палива в камері згорання запалюється на мить раніше. Додаткового часу вистачає, щоб газоповітряна суміш встигла згоріти, віддавши всю енергію поршню. Більш ефективне згорання палива підвищує ККД мотора, це підтверджується при діагностиці. Та й сам водій відчуває, що відклики на акселератор стали гострішими – від бензинових характеристик не відрізнити.

Звісно, раннє запалення при роботі на бензині позначається негативно на характеристиках.

Саме тому систему налаштовують таким чином, щоб при поверненні на основне паливо варіатор відключався. А коли Дастер на газу – включався знову.

До слова, холодний пуск і прогрівання ДВЗ завжди відбуваються на бензині. При досягненні температури охолоджуючої рідини (ОР) 40–42°С машина переходить на пропан-бутан. За зміну режимів відповідає електронний блок управління ГБО (ЕБУ), який налаштовують після монтажу устаткування. Налаштування виробляють на ходовому стенді, де імітують різні режими їзди. Коректність регулювань одразу ж перевіряють при діагностиці, і тільки після цього машина готова до експлуатації.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz