Встановлення ГБО на Skoda Octavia A5 TSI

Октавія другого покоління, крім звичних 4-циліндрових «атмосферників», отримала мотори серії TSI і FSI, які ставляться на «дорослі» бренди концерну Volkswagen.

Двигуни такого типу прийнято називати безпосередніми через бензинові форсунки, що вприскують паливо прямо в камеру згорання. Зворотний бік подібної технології – можливе перегрівання форсів від жару в циліндрах. Однак інженери вирішили проблему елегантним чином: бензин, що проходить через форсунки, виконує роль і холодоагента. Для переходу «Тсай» на газ це було вирішальною перешкодою. І європейські «гбошники» знайшли вихід, який виглядає не менш елегантним інженерним рішенням – на подібних моторах стали застосовувати комбіноване впорскування. Тобто А-98 (95) і пропан-бутан чергуються, тому бензофорсунки не встигають перегріватися.

Встановлення ГБО на Шкода Октавія А5: принцип роботи

Головна «фішка» полягає в тому, що в русі на газі з певною періодичністю вмикаються бензофорсунки. Момент включення визначає програма впорскування пропану, яку створено під конкретний движок. Зі зміною режимів руху змінюється алгоритм чергування. Тобто електронний блок управління (ЕБУ) розшифровує сигнали штатного комп'ютера (БК) бортовим системам, інтерпретує їх і роздає свої команди, але від імені БК. Газова програма «знає», скільки потрібно пропустити бензину через форсунку, щоб вона не перегрілась.

Принцип даного алгоритму відрізняється від звичайного довпорскування бензину, що реалізується на універсальному газовому ПЗ.

Тут більш інтелектуальний підхід, що вимагає неабияких обчислювальних здібностей від ЕБУ. Та й створення самої персоніфікованої програми – процес трудомісткий і кропіткий, тому ціна ГБО на «Шкоду Октавія» А5 із безпосереднім ДВЗ є вищою від універсальних аналогів, які підходять для рядових інжекторних машин. Натомість автовласник отримує досконалу газову систему, з якою Октавія їде не гірше, ніж на А-98. Тільки експлуатація обходиться на порядок дешевше: співвідношення газ/бензин у загальних витратах варіюється від 90% до 10% на користь пропану до повного переходу на основне паливо у граничних режимах роботи двигуна.

Альтернатива

Без шкоди здоров'ю мотора бюджетне обладнання на TSI/FSI не поставиш, тому залишається єдина альтернатива – рідке впорскування (LPI). Це відносно нова технологія навіть для Європи. Система копіює бензиновий алгоритм – газ залишається в рідкому стані аж до впорскування в циліндри. Більше того, в деяких комплектаціях пропан-бутан надходить в камеру згорання через штатні бензофорсунки, тому проблема їх перегрівання знімається сама собою. Але з фінансової точки зору використання LPI в окремих випадках є невиправданим – устаткування коштує дорого, і ставити його на старе авто невигідно.

Детальніше про газові системи під Октавію дізнавайтесь у наших консультантів.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz