Встановлення ГБО на Skoda Octavia Tour

Першу Октавія, що отримала у нас назву Tour після виходу наступного покоління моделі, оснащено ваговськими рядними «четвірками» на 1,4, 1,6 та 1,8 л. Останній з перерахованих моторів ішов з турбіною. Також був 2-літровий «атмосферник», який рідко зустрічається в наших широтах.

Двигуни добре відомі мотористам за фольксвагенівськими моделями гольф-класу, і переведення їх на пропан-бутан не викликає ускладнень. Особливих вимог до комплектації газобалонного обладнання також немає – бюджетні та дорогі комплекти приживаються на машині однаково добре. Головне – спочатку коректно налаштувати впорскування і дотримуватися міжсервісного інтервалу обслуговування ГБО. Дефіцит потужності на малокубатурних ДВЗ – єдине, що турбує автовласників при переході машини на газ. Але якщо обладнання доукомплектувати варіатором КВЗ, то вдасться досягти бензинових характеристик на пропані.

Газове устаткування на Шкода Октавія + варіатор КВЗ

Через фізичні причини горіння пропан-бутану і бензину протікає неоднаково: газ горить повільніше, тому при відкритті випускних клапанів частина пропану, що не згоріла, вилітає в трубу. В результаті водій відчуває зниження тяги, а витрати стають більшими. Із зростанням обертів двигуна ситуація погіршується. Якби авто було чисто газовим, то «хвороба» лікувалася б простою перепрошивкою бортового комп'ютера (БК). Однак уся принадність ГБО саме й полягає в тому, що автомобіль стає біпаливним. Навіщо ж втрачати можливості їздити і на бензині, і на пропані?

Проблему вирішує варіатор – пристрій вмикається при переході машини на газ.

Перехоплюючи з датчика імпульс про стан колінчастого вала (ДПКВ), прилад коригує його і відправляє системі запалювання змінені показники. Кут запалювання змінюється в ранню сторону – тобто іскра з'являється раніше, тому паливна суміш отримує більше часу на горіння: рівно стільки, скільки потрібно, щоб на виході залишалися виключно відпрацьовані гази. Хоча водій з відкликів на педаль акселератора сам відчуває позитивну дію корекцій, але зміни у кращу сторону фіксуються також діагностичним обладнанням. ГБО на «Шкода Октавія Тур» працює точніше, а отже, машина їде краще.

Крім благотворного впливу на тягові характеристики, прилад оберігає клапани від перегрівання. Адже від полум'я на випуску підгорають клапанні тарілки. До речі, турбіна теж страждає від догораючого палива, тому для турбодвигунів з об'ємом 1,8 л корекція кута запалювання – просто порятунок, особливо коли застосовується універсальна програма газового впорскування. Якщо встановлюється преміальне обладнання з персоніфікованим софтом, то варіатор не потрібен – його функції вже прошиті в електронний блок управління газовим устаткуванням (ЕБУ).

Детальніше про нюанси переходу Октавії на пропан-бутан дізнавайтесь у наших консультантів.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz