Встановлення ГБО на Hyundai Santa Fe

Встановлено ГБО:
Італія
Autogas Italia
Італія
6

Hyundai Santa Fe

  • об'єм 2.7
  • V-подібний 6-ти циліндровый двигатель
  • автоматична коробка передач

Встановлене ГБО на Hyundai Santa Fe:

  • редуктор Gurtner
  • форсунки Valtek
  • газовий комп'ютер AutoGas italy DREAMJET
  • балон тороїдальный Atiker на 72 л.
  • мультиклапан Tomasetto

Силові агрегати моделі – далекі родичі моторів «Мітцубісі», на яких не тільки виріс корейський автопром, але й досягає зрілості китайська автомобільна промисловість. Тому встановлення ГБО на Хундай Санта Фе ніколи не викликало проблем.

В основному доводиться мати справу з бензиновими «четвірками» на 2,4 л. Рідше зустрічаються 2-літрові мотори і 6-циліндрові ДВЗ об'ємом 3,5 л. У деяких модифікаціях застосовується пряме впорскування (GDI). Однак і в цих випадках із газифікацією агрегатів та експлуатацією машин на пропан-бутані труднощів не виникає. Нижче ми розкажемо про «безпосередні» мотори докладніше. Більше того, газ на Hyundai Santa Fe здатний збільшити ресурс і працездатність двигунів за рахунок відсутності у пропан-бутані домішок, які сприяють нагароутворенню в циліндрах і виходу з ладу каталізатора.

З особливостей, які здатні вплинути на експлуатацію моторів на газі, виокремимо відсутність гідрокомпенсаторів, хоча японський прабатько всіх корейських «четвірок» гідрокомпенсатори мав. Це звичайне явище для сучасних ДВЗ. Імовірно, таким чином автовиробники знижують собівартість виробництва силових агрегатів, перекладаючи витрати на періодичне регулювання зазорів на плечі автовласників. Після встановлення ГБО на Санта Фе теплові зазори слід регулювати через кожні 50 тис. км пробігу, хоча при бензиновій експлуатації міжсервісний інтервал становить 90–95 тис. км пробігу.

Окремо торкнемося 2,7-літрового мотора: агрегат обладнано гідрокомпенсаторами, тому регулювання теплових зазорів не знадобляться. Однак вузол усе одно потребує уваги, і не важливо, чи стоїть газ на Санта Фе 2,7 чи ні. Якщо при запуску «на холодну» під капотом чути металевий стукіт, то «гідрики» потребують ремонту. Запускати проблему не варто, а ось якщо вчасно усувати наслідки зношеності, то агрегат легко відходить 400 тис. км пробігу. На пропан-бутані безремонтний пробіг може бути ще більшим.

Установлення ГБО на Хундай Санта Фе для «атмосферника» та прямого впорскування

Мотори зі звичайним інжектором не потребують преміальних комплектацій – тут можна встановлювати системи з універсальною програмою управління впорскуванням пропан-бутану. Це означає, що таке саме обладнання підійде для інших двигунів зі схожими характеристиками. Однак, щоб газ на Санта Фе працював ідеально, універсальна програма потребує доналаштування після монтажу всього комплекту. Це пов'язано з тим, що налаштування моторів різних виробників помітно відрізняються. Відмінності також можливі навіть усередині однієї лінійки.

Одним словом, кожний газифікований автомобіль перед повноцінною експлуатацією повинен пройти додаткові регулювання.

Порядок доналаштування такий: спочатку ЕБУ (електронний блок управління) ГБО на Hyundai Santa Fe зчитує заводські налаштування при різних режимах експлуатації. На підставі накопичених даних ЕБУ формує паливну карту на газі. Потім настроювач перевіряє коректність газового впорскування при діагностиці і вносить коригування. Якщо бортовий комп'ютер (БК) не видає «чеки», а формування і згоряння паливної суміші проходять коректно, отже, машина готова до їзди на пропан-бутані.

ГБО на Санта Фе 2,7 налаштовується так само. А ось газифікація «безпосередніх» моторів (GDI) відбувається інакше: для переведення на пропан-бутан двигунів із прямим впорскуванням універсальні програми не підходять. Тут застосовується софт, який одразу створювався під конкретний мотор – програма одразу прошита в ЕБУ виробником газобалонної апаратури. Наше завдання – коректно активувати потрібні налаштування після монтажу, а потім перевірити отриманий результат при діагностиці. До слова, алгоритми роботи на газовому паливі інжектора і для прямого впорскування також відрізняються.

Встановлення ГБО на Хундай Санта Фе

Як працює газ на Санта Фе?

Отже, якщо програму налаштовано правильно, а газові форсунки і редуктор-випарник відповідають характеристикам мотора, то робота системи виглядає так: машина заводиться як завжди – на бензині. Перехід на газ відбувається автоматично, коли температура охолоджувальної рідини досягне 40°C. Саме цей показник вважається оптимальним для повноцінного переходу скрапленого пропан-бутану в газоподібний стан. Якщо устаткування ГБО на Hyundai Santa Fe комплектується ЕБУ з функцією «теплого пуску», то наступні запуски мотора, який не охолов, можуть проводитися відразу на газі.

Як уже говорилось, участь водія в роботі системи не потрібна.

Однак за необхідності газ можна активувати примусово – кнопкою управління паливними режимами, яка розташовується в салоні. «Ручне управління» виручає, коли виникають проблеми зі штатною паливною апаратурою автомобіля або в баку закінчується бензин. В інших випадках газовий режим поширюється на діапазон обертів двигуна від холостих до 4000 об/хв. Коли стрілка тахометра долає верхній режим, ЕБУ одразу перемикає машину на бензин.

Так працюють усі системи для інжекторних двигунів, у тому числі ГБО на Санта Фе 2,7. На «безпосередніх» моторах алгоритм дещо відрізняється.

Запуск і прогрівання тут також здійснюються на бензині, але з переходом на пропан-бутан подача бензину не припиняється. Справа в тому, що бензинові форсунки на моторах типу GDI розташовані в голівці блоку циліндрів (ГБЦ), і тільки циркулюючий бензин рятує форсунки від перегрівання. Тому ЕБУ реалізує складний сценарій поперемінного впорскування бензину й газу. Яке ГБО краще поставити на Хендай Санта Фе GDI, дізнавайтеся в наших консультантів.

Сподобалась стаття? Поділіться
VipGaz