Встановлення ГБО на Mitsubishi Pajero Wagon
Mitsubishi Pajero Wagon:
- об'єм 3.0
- автоматична коробка передач
- V образний 6и циліндровий двигун
Встановлене гбо на Mitsubishi Pajero Wagon:
- редуктор Gurtner
- форсунки Valtek
- блок управління E.G.S. ARGO
- 2 балона ХПТ по 30 л.
- мультиклапан Tomasetto
Модель оснащується найбільшими в моторній лінійці Mitsubishi агрегатами – «шістками» серії Cyclon ( «циклон»). Двигуни вважаються невбивчими, однак і вони не позбавлені недоліків. Наприклад, підвищений масляний апетит пов'язаний із зносом маслознімних кілець і ковпачків, а стукіт при роботі мотора видають зношені гідрокомпенсатори.
Крім того, через трудомісткість заміни свічок запалювання (потрібно знімати колектор) деякі автовласники нехтують цією сервісної операцією і їздять до останнього, чого робити не варто. Однак для газифікації паджерівські движки підходять чудово. Газівники відносять «циклони» до «дубових» агрегатів, які можна переводити на пропан-бутан з допомогою бюджетного ГБО.
Ставимо газ на "Паджеро" wagon: підбір обладнання
У більшості випадків під капотом позашляховиків стоїть дійсно традиційний інжектор, тому використовувати преміальне обладнання тут необов'язково. Головне – дотримуватися правила, яке говорить, що основні елементи газобалонної установки повинні відповідати потужності мотора. Однак є модифікації з прямим уприскуванням (GDI) і здвоєною турбіною (про ці агрегатах ми розповімо далі), де не обійтися бюджетною комплектацією.
При підборі редуктора-випарника рекомендується вибирати з моделей, що мають 25-відсотковий запас потужності. По-перше – це гарантія того, що пропану буде вистачати завжди, навіть при збільшених навантаженнях. Коли ж обороти мотора наблизяться до 4000 за 1 хв., що зазвичай трапляється у важких дорожніх умовах або при різких прискореннях, газ на "Паджеро" wagon перекривається, і машина переходить на бензин. Якщо в комплектацію газобалонної установки включений електронний блок управління (ЕБУ) з просунутими прошивками, то можна налаштувати довприск бензину. Тоді газовий режим вийде «продовжити» до 4500 об/хв.
Друга причина, по якій редуктор потрібно брати з запасом продуктивності, полягає в ресурсі випарника: чим менше буде граничних навантажень на агрегат, тим довше він прослужить без ремонту і заміни ремкомплекту. Зазвичай цей момент настає на рубежі 150 тис. км пробігу. Зустрічаються редуктори-випарники, здатні прослужити і 200 тис. км пробігу. Потім слідує ремонт: редуктор розбирають, чистять, змінюють гумові деталі, а потім збирають. На етапі складання майстрів, які обслуговують ГБО на Паджеро, іноді чекає неприємний сюрприз – окремі частини корпусу неможливо зібрати докупи через зміну геометрії одного або декількох литих елементів.
Причина деформації – неправильна експлуатація машини на газі. В першу чергу мова йде про зловживання холодним пуском в газовому режимі. Нормальною умовою для безпроблемної роботи редуктора вважається, коли запуск і прогрівання мотора протікають в штатному режимі – на бензині. І тільки після досягнення температури охолоджуючої рідини (ОЖ) хоча б 40°C можна переходити на пропан-бутан. Відповідальність за своєчасне перемикання відповідає електроніка, тому втручання водія тут не потрібне.
Однак заради економії деякі автовласники вмикають газовий режим вручну – кнопкою перемикання в салоні. ГБО на Мітсубісі Паджеро 4-го покоління має таку функцію. Внаслідок цього навантаження на внутрішні деталі зростає, а хронічне недогревання впливає на литі елементи редуктора. Той же ефект спостерігається, коли в системі охолодження автомобіля не вистачає антифризу. Тому рекомендуємо стежити за рівнем ОР в розширювальному бачку і користуватися холодним пуском на газі виключно в аварійних ситуаціях: у разі проблем з паливною апаратурою, бензиновими форсунками або у випадках, коли закінчився бензин.
Що стосується газових форсунок, то тут можна використовувати «повільні» і бюджетні форси типу «валтек». Однак їх продуктивність також повинна відповідати потужності двигуна. З недоліків недорогих форсунок виділяється один – невеликий ресурс. Якщо установка ГБО на Паджеро комплектується такими форсами, то треба бути готовим, що на рубежі приблизно 35 тис. км пробігу «валтеки» потребують ремонту. Тут також змінюють ремкомплект, а потім калібрують форсунки. Через 25-30 тис. км пробігу газові форсунки підлягають заміні через фізичне зношування.
Унаслідок малого ресурсу і клопоту з ремонтом автовласники надають перевагу форсункам середнього цінового сегменту, для яких пробіг 100 тис. км – не межа. Найчастіше такі форси «ходять» 150 і навіть 200 тис. км. Після вироблення ресурсу форсунки змінюють – ремонту вони не підлягають через нерозбірний корпус. Моделі преміум-класу прослужать всі 250 тис. км. Очевидно, на машини з великим середньорічним пробігом є сенс встановлювати ресурсні форсунки.
ГБО на Мітсубісі Паджеро: монтаж
Ці японські позашляховики вельми популярні в наших широтах, тому для кожної комплектації газобалонної апаратури у нас є готова монтажна карта, перевірена часом і багатотисячними пробігами.
Тут дрібниць немає, і важливо все:
- місце для монтажу редуктора-випарника, щоб було зручно обслуговувати;
- місце врізки в систему охолодження без шкоди для роботи підігрівача;
- місце розташування ЕБУ, де на нього не потрапить волога;
- акуратність в укладанні джгутів проводів.
Також важливо застосовувати якісні шланги та інший монтажний матеріал. Наприклад, дешеві газові патрубки стають причиною неприємного запаху в салоні, тому що матеріал виконання швидко просочується одорантом. При цьому герметичність системи зберігається. Крім того, ГБО на Паджеро 4 покоління рекомендується комплектувати якісними хомутами-зажимами – краще одноразовими. Такі моделі зберігають ідеальну окружність, а отже, гарантують щільність прилягання по колу.
Ну а якщо використовувати гвинтові хомути, то вибирати слід сталеві моделі. В іншому випадку не уникнути ранкових «танців з викруткою» і раптових витоків газу через слабшання прилягання під час вібрації.
Окремо торкнемося монтажу балонів: під підлогою багажного відділення можна встановити і тороїдальну ємність, і традиційну циліндричну посудину. Однак це той рідкісний випадок, коли монтаж циліндричного балона виправданий, тому що в нішу можна вмістити дві посудини на 30 л. У той час як ТОР такої ж ємності там не поміститься.
Установка ГБО на Паджеро 4 з безпосереднім уприскуванням
Відомо, що двигуни з прямим уприскуванням газифікуються спеціальними комплектаціями газобалонної апаратури. Причина – розташування бензинових форсунок, які в безпосередніх двигунах стоять в голівці блоку циліндрів (ГБЦ), а не у впускному колекторі, як на звичайних інжекторах.
Таке розташування передбачає вплив високої температури, адже камера згоряння – поруч. Від розплавлення форси рятує бензин, який циркулює через корпус форсунки і рятує її від перегрівання. Однак як бути, якщо в газовому режимі подача бензину перекривається?
Тут все просто: коли машина переключається на пропан-бутан, циркуляція рідкого палива не припиняється. Просто бензину подається рівно стільки, скільки потрібно для охолодження форсунки, і газ на Паджеро 4 з прямим уприскуванням не стає причиною несправностей штатних форсунок. Алгоритм приблизно наступний: запуск і прогрівання двигуна відбуваються як зазвичай – на бензині. Коли температура ОР досягає потрібної величини, електроніка включає газовий режим, при якому раз в кілька циклів бензиновий клапан відкривається, і в камеру згоряння надходить порція рідкого палива.
У нормальній повсякденній експлуатації частка бензину в загальному споживанні палива складає близько 10%. Решта 90% – це пропан-бутан. З ростом оборотів частка бензину збільшується. Так триває аж до повного переходу на бензин, коли обороти двигуна перевищують 4500 на хвилину. Точний кордон відключення газового режиму залежить від того, яка установка ГБО на Паджеро 4 застосовується. Найбільш досягли успіху у виробництві газових комплектів під безпосереднє уприскування голландські та італійські компанії.
Природно, газова апаратура під прямий впорскування коштує трохи дорожче, і окупатися вкладення будуть довше. Однак іншої альтернативи тут немає – хіба що встановити 5-е покоління газу, де пропан надходить в камеру згоряння в зрідженому стані. Однак ціна LPI-технології ще вища, тому що там застосовується інший алгоритм впорскування газу.
Спроби ставити на GDI універсальне обладнання закінчуються поломкою. Хоча пряме впорскування від «Мітсубісі» відноситься до витривалих і невибагливих, однак і ця надійна система виходить з ладу вже через 10 тис. км пробігу. Крім того, в процесі експлуатації водієві буде дошкуляти «чек енджін». Якщо у вас виникли питання зі встановлення ГБО на «Паджеро-4», наш консультант з готовністю на них відповість.
Ще установки на Mitsubishi